ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

قیمت بیت کوین باز هم سقوط کرد؛ کمتر از 4000 دلار برای هر واحد

سال گذشته بود که تب بیت کوین دنیا را فراگرفت و قیمت این ارز مجازی با شتاب فراوان افزایش یافت و حتی به نزدیکی 20 هزار دلار رسید. اما پس از مدتی در اصطلاح حباب ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

سال گذشته بود که تب بیت کوین دنیا را فراگرفت و قیمت این ارز مجازی با شتاب فراوان افزایش یافت و حتی به نزدیکی 20 هزار دلار رسید. اما پس از مدتی در اصطلاح حباب بازار ترکید و حالا قیمت بیت کوین به زیر 4 هزار دلار رسیده است.

تمام ارزهای مجازی با افت ارزش مواجه شده اند

البته سقوط قیمت تنها مختص بیت کوین نبوده و تقریباً تمام ارزهای مجازی دیگر هم با افت ارزش مواجه شده اند. بر اساس اطلاعات موجود، ارزش بازار کل پول های رمزپایه هم اکنون معادل 138.6 میلیارد دلار است که از سپتامبر 2017 تا کنون به پایین ترین حد خود رسیده. همچنین در مقایسه با روزهای اوج، بازار مورد بحث 700 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده است.

در مورد بیت کوین اما در هفته های اخیر کاهش ارزش شدیدی اتفاق افتاده به طوری که طی 10 روز گذشته، قیمت بیت کوین یک چهارم افت کرده است. ارز مورد بحث که پیش از این با قیمت های بالای 6000 دلار معامله می شد، حالا (در لحظه نگارش مطلب) 3694 دلار قیمت دارد که به هیچ عنوان قابل مقایسه با روزهای اوج نیست.

قیمت بیت کوین

به گفته تحلیلگران، عامل اصلی کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از 6000 دلار، ایجاد شاخه هایی مانند بیت کوین کش است که با ایجاد یک رقابت ناسالم، عملاً ارزش کل بازار ارزهای مجازی را کاهش داده.

در این بین سایر پول های رمزپایه هم از افت ارزش ها بی نصیب نمانده اند و اتریوم با کاهش 11.41 درصدی، حالا 111.45 دلار خرید و فروش می شود و قیمت لایت کوین نیز به زیر 30 دلار رسیده است.

گفتنی است بازار ارزهای مجازی ویژگی هایی دارد که پیش بینی آینده آن را بسیار دشوار خواهد کرد اما با این وجود، روند نزولی ارزش پول های رمزپایی طی یک سال اخیر تقریباً با ثبات و مداوم بوده و مشخص نیست که آیا روزی دوباره شاهد اوج گیری بیت کوین خواهیم بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pouya
    pouya | ۵ آذر ۱۳۹۷

    هر صعودی، سقوطی هم داره....اما باید این نکته رو در نظر گرفت تا همه گیر شدن این تکنولوژی‌ فاصله ی زیادی داریم... نظر خودم اینه سال ۲۰۱۹ سال شکوفایی اقتصادی این پول هاست .... اما برای کاربردی شدن و جایگزین شدنشون داخل سیستم های مالی ۵-۶ سال یا۱۰ سال زمان لازمه.
    کلام اخر سرمایه گذاری تو این زمینه واجبه... جا نمونید ولی با چشم باز انجام بدید

    • آریا
      آریا | ۵ آذر ۱۳۹۷

      مسلما آینده مال پول مجازیه، ولی نه پول بدون پشتوانه که با کارت گرافیک استخراج بشه. پول مجازی باید یه پشتوانه قوی مثل دلار یا طلا یا الماس داشته باشه

مطالب پیشنهادی