ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاهش فروش آیفون
تکنولوژی

کاهش فروش آیفون‌های ۲۰۱۸ و حال و روز ناخوش تامین‌کنندگان اپل

در حالی که تنها چند روز از خبرهای مربوط به افت سفارشات اپل به تامین کنندگان به خاطر  فروش کم‌تر از انتظار آیفون XR می گذرد، حالا گزارش هایی از کاهش مجدد این سفارشات و تاثیر منفی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

در حالی که تنها چند روز از خبرهای مربوط به افت سفارشات اپل به تامین کنندگان به خاطر  فروش کم‌تر از انتظار آیفون XR می گذرد، حالا گزارش هایی از کاهش مجدد این سفارشات و تاثیر منفی آنها بر شرکای این شرکت آمریکایی منتشر شده است.

اخیرا «دیجی تایمز» به نقل از منابع آگاه مدعی شده که موج دوم کاهش سفارشات اپل به کاهش درآمدهای بسیاری از تامین کنندگان این شرکت و حتی اخراج کارکنان آنها منتهی شده ودر این میان تنها TSMC از آسیب مصون مانده است.

یکی از این شرکت ها Career Technology است که مسئولیت تامین مدارهای چاپی انعطاف پذیر برای آیفون را برعهده دارد اما تصمیم جدید اپل باعث تعدیل ۱۱۰ نفر از پرسنل این کمپانی شده است.

تامین کننده لنز دوربین های آیفون به نام Largan Precision نیز پیش بینی کرده که درآمدهای آنها در ماه جاری نسبت به قبل کاهش پیدا خواهد کرد. کاهش فروش آیفون

فاکسکان هم که بسیاری وضیعت آن را برایند کلی اپل می دانند ابتدا ۶۰ خط را به مونتاژ آیفون XR اختصاص داده بود اما اخیرا تعداد آنها را به ۴۵ خط کاهش داده چرا که فروش این موبایل کمتر از حد انتظار است.

یکی دیگر از شرکت های مونتاژ هم برای کاهش هزینه ها ناچار به تعدیل تعدادی از نیروهایش شده است. شرکت Wistron هم که قرار بود نقش مونتاژ کننده را برعهده بگیرد به لطف کاهش فروش آیفون از لیست شرکای اپل کنار گذاشته شده است.

در این میان تنها شرکتی که کمتر از همه تحت تاثیر قرار گرفته TSMC است که چیپ های ۷ نانومتری A12 را تولید می کند. این شرکت ظرفیت مازاد اپل را به تولید چیپست های ۷ نانومتری کایرین ۹۸۰ اختصاص داده و به زودی تولید تراشه های اسنپدراگون ۸۱۵۰ را نیز کلید خواهد زد.

یکی از دلایل اصلی کاهش فروش آیفون به رکورد نسبی بازار موبایل برمی گردد که سامسونگ و شرکت های دیگر را به نوآوری هایی از قبیل تولید موبایل های با نمایشگر تاشو سوق داده است.
تماشا کنید: چرا اپل آیپد پرو را جایگزین کامپیوتر می داند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ostad fariborz
    Ostad fariborz | ۷ آذر ۱۳۹۷

    بسیار از این ضرر اپل خوشحالم .چه معنی داره این همه انحصار طلبی و منفعت طلبی ،چه خبره هر گوشی با اون ناچ زشت حداقل ۱۰۰۰ دلار!!
    آیفون ارزونشونم که نکردن حداقل رزلوشن اش رو بالاتر میبردن.گوشی ارزشمندیه ولی نمیارزه اینقد .کاش یکم ادم شه اپل

مطالب پیشنهادی