ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متخصصان اطفال
علمی

تعیین زمان ماندگاری شی خارجی در بدن با خوردن لگو

متخصصان اطفال گاهی اوقات حین سرو کله زدن با کودکان با شرایط غیرمنتظره ای مواجه می شوند که شامل خوردن انواع و اقسام اشیا نیز می شود و حالا این متخصصان برای دستیابی به دانسته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

متخصصان اطفال گاهی اوقات حین سرو کله زدن با کودکان با شرایط غیرمنتظره ای مواجه می شوند که شامل خوردن انواع و اقسام اشیا نیز می شود و حالا این متخصصان برای دستیابی به دانسته های بیشتر در این باره دست به آزمایش جالبی زده اند.

رنگ های جذاب و اشکال بامزه اسباب بازی ها اغلب کودکان را به خوردن آنها ترغیب می کند. این اشیاء حتی اگر از گلوی نحیف کودکان عبور کنند ممکن است مشکلات گوارشی و هاضمه را برای آنها در پی داشته باشند. گروهی 6 نفره از متخصصان اطفال برای پرداختن به این مشکل داوطلب خوردن لگوهایی کوچک شده اند.

هدف اصلی از این آزمایش مشخص کردن زمانی است که شی خارجی در بدن انسان باقی می ماند. محققان بدین منظور چندین لگوی کوچک را بلیعده و پس از آن مدفوع خود را به منظور پیدا کردن آنها بررسی کرده اند. در این میان عادت مزاجی شرکت کنندگان بر اساس امتیاز SHAT استانداردسازی شده تا نقش آن در نتیجه نهایی مشخص شود.متخصصان اطفالاین تحقیق نشان می دهد که زمان گردش یک شی خارجی غیرخوراکی در بدن چندان زیاد نیست و به صورت میانگین 1.71 روز طول می کشد. عوارض جانبی چندانی هم در بدن افراد مشخص نشده که حاکی از نقش کم رنگ یا بی اثر بودن ورود شی خارجی کوچک در دستگاه گوارش است. هرچند نباید فراموش کرد که ابعاد و قدرت بدنی این متخصصان اطفال نسبت به کودکان به مراتب بزرگتر و بیشتر است.

نکته جالب این جاست که یکی از متخصصان مرد هنوز لگو را در مدفوعش پیدا نکرده است. نویسندگان مقاله این مساله را اینگونه توجیه کرده اند که ممکن است زنان در جستجوی مدفوعشان دقت بیشتری به خرج داده باشند.

بلیعده شدن اجسام خارجی توسط کودکان سالانه تلفاتی را به همراه دارد و شاید در وهله اول این مطالعه مضحک به نظر می رسد اما تحقیقاتی از این دست می تواند در پیشرفت علم پزشکی تاثیرگذار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی