ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگاه سبیت
تکنولوژی

سبیت، از معتبرترین نمایشگاه‌‌های تخصصی ICT تعطیل شد

نمایشگاه سبیت (CeBIT)، یکی از بزرگ ترین و رسمی ترین نمایشگاه های فناوری اطلاعات اروپا سرانجام به آخر خط رسیده است. این نمایشگاه که به صورت کامل «مرکز اتوماسیون اداری، فناوری اطلاعات و ارتباطات» نام ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

نمایشگاه سبیت (CeBIT)، یکی از بزرگ ترین و رسمی ترین نمایشگاه های فناوری اطلاعات اروپا سرانجام به آخر خط رسیده است.

این نمایشگاه که به صورت کامل «مرکز اتوماسیون اداری، فناوری اطلاعات و ارتباطات» نام داشت، چشم انداز فناوری فناوری اروپا را تعیین کرده و بسیاری از شرکت ها از آن برای برقراری ارتباط با ده ها هزار کاربر، روزنامه نگار و کارشناس استفاده می کردند. سبیت در پررونق ترین سال هایش 850 هزار بازدید کننده را به هانوفر آلمان جلب کرده بود اما در سال های اخیر تعداد آنها با کاهشی چشمگیر به 120 هزار نفر رسید. این افراد از بیش از 100 کشور دنیا به رویداد مذکور می رفتند و  33 درصد از آنها را مدیران ارشد شرکت ها و مؤسسات تشکیل می دهند.

دلیل این کاهش ظهور رقبای قدرتمندی از قبیل CES، کمپیوتکس و کنگره جهانی موبایل است که علاقمندان حوزه فناوری، حامیان مالی و خریداران را از سبیت دور کردند تا جایی که Deutsche Messe به عنوان برگزار کننده این رویداد از احتمال زیان 5 میلیون یورویی در صورت برگزاری سبیت 2019 خبر داد است. یکی از دلایل آن هم وسعت نه چندان هانوفر با جمعیت 535 هزار نفری و کمبود هتل و اقامت در آن عنوان شده است.نمایشگاه سبیتاین کمبودها به افزایش قیمت اقامتگاه ها منجر می شد که چندان خوشایند بازدیدکنندگان نبود. از سوی دیگر CES و MWC قرار دارند که در شهرهای توریستی بارسا و لاس وگاس با هزارن هتل، اقامتگاه، کلاب و اماکن تفریحی برگزار می شوند.

مسئولان سبیت در سال های گذشته سعی کردند با پیاده سازی عناصر جذاب تر نظیر استیج های SXSW، ماشین های غذا و حتی چرخ و فلک بازدیدکنندگان بیشتری را به هانوفر بکشانند اما این مساله نه تنها مخاطبان جوان را جلب نکرد بلکه سردرگمی افراد مسن تر را هم به دنبال داشت.

سازمان دهندگان سبیت احتمالا این رویداد را با نمایشگاه Hannover Messe ادغام خواهند کرد که صنایع مختلفی را پوشش می دهد. سبیت استرالیا نیز به قوت خود باقی می ماند هرچند تعداد شرکت آن چندان زیاد نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی