ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی احتمال جدایی زوج ها را پیش بینی می‌کند

اخیراً محققان مدرسه‌ی کسب و کار کالج امپریال لندن با همکاری سایت های دوستیابی به بررسی چگونگی تاثیر هوش مصنوعی بر روابط اجتماعی پرداخته‌اند و متوجه شدند که دستیار های هوشمند خانگی نظیر الکسا و ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

اخیراً محققان مدرسه‌ی کسب و کار کالج امپریال لندن با همکاری سایت های دوستیابی به بررسی چگونگی تاثیر هوش مصنوعی بر روابط اجتماعی پرداخته‌اند و متوجه شدند که دستیار های هوشمند خانگی نظیر الکسا و گوگل هوم می توانند با دقت ۷۵ درصد میزان موفقیت روابط زوج‌ ها را تخمین بزنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، این دستگاه‌ ها تا سال ۲۰۲۱ میلادی قادر خواهند بود مکالمه‌ی یک زوج را تحلیل کنند. این دیوایس‌ها حتی می‌توانند در صورت وقوع جر و بحث فراوان میان دو طرف، دخالت کرده و راه حلی برای آنها ارائه دهند.

علاوه بر این گفته شده که این سیستم ها با بررسی دی ان ای می‌توانند بهترین گزینه را برای ازدواج و رابطه اشخاص برگزینند.

کارشناسان مدعی شد‌ه‌اند این مسئله می‌تواند مثال مناسبی برای تاثیر تکنولوژی بر بهبود روابط اجتماعی باشد. هوش مصنوعی در حال حاضر می تواند حس و حال افراد یا حتی دیتای رفتاری کاربران را با استفاده از پوشیدنی هایشان بدست آورده و بررسی کند. این مسئله می‌تواند به کمک کاربران آمده و به آنها هشدار های مناسبی ارائه دهد.

پژوهشگران پروژه یاد شده باور دارند که در ۱۰ سال آینده، تکنولوژی می‌تواند تغییرات شگرفی بر روابط اجتماعی بگذارد. برای مثال دستیار هوش مصنوعی می تواند به کاربران خود توصیه هایی ارائه دهد و نقش مربی یا مشاور ازدواج را برای آنها ایفا کند.

سریال humans به بررسی حضور ربات‌ها در خانواده می‌پردازد

بدین ترتیب در آینده هوش مصنوعی نه تنها به بازیگر مهمی در تحقیقات و علوم مختلف بدل خواهد شد بلکه می‌تواند روابط احساسی انسان‌ها را نیز دستخوش تغییر کند.

بدین ترتیب بعید نیست که گفته های ایلان ماسک و برخی کارشناسان درست باشد و هوش مصنوعی بتواند با نفوذ به تمامی وجوه زندگی، کم کم وابستگی نسل انسان به خود را بسیار بالا ببرد. این میزان وابستگی می‌تواند در آینده به ضرر آدمی تمام گردد و برایش مشکلاتی ایجاد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Rahimi
    Ali Rahimi | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    یاد فیلم Zoe افتادیٓم

مطالب پیشنهادی