ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ادامه ممنوعیت واردات خودرو در سال 98؛ ماحصل تحلیل بودجه سال آینده کشور

طبق روال هرساله آذر ماه زمان تقدیم لایحه بودجه از جانب دولت محترم به مجلس شورای اسلامی است. بر همین اساس پیش بینی می شود که لایحه بودجه سال آینده نیز اواخر هفته جاری تقدیم ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

طبق روال هرساله آذر ماه زمان تقدیم لایحه بودجه از جانب دولت محترم به مجلس شورای اسلامی است. بر همین اساس پیش بینی می شود که لایحه بودجه سال آینده نیز اواخر هفته جاری تقدیم مجلس شورای اسلامی شود. گمانه زنی ها خبر از برگزاری جلسه اضطراری در پنج شنبه هفته جاری در مجلس با نظر رئیس مجلس می دهد. در صورت عدم برگزاری این جلسه از ابتدای هفته آتی باید منتظر شروع جلسات مجلس در خصوص بررسی لایحه بودجه سال 98 باشیم.

شنیده شده که در لایحه بودجه سال آینده قانون منع واردات خودرو لغو نشده و دولت در سال آینده نیز روال این روزها را در خصوص واردات خودرو در پیش خواهد گرفت. البته در صورتی که مجلس خواهان ایجاد تغییراتی در خصوص این قانون باشد احتمال رفع ممنوعیت واردات خودرو در لحظات آخر وجود دارد.

واردات خودرو

علت اینکه گفته می شود دولت همچنان در سال آینده در راستای حفظ ذخایر ارزی حرکت کرده و قانون منع واردات خودرو را اجرا خواهد کرد این است که در بودجه سال آینده درآمد دولت از محل واردات خودرو صفر در نظر گرفته شده است. البته در حال حاضر ردیف درآمدی مربوط به حقوق و عوارض مالیاتی واردات خودرو حذف نشده اما این درآمد بر خلاف سنوات قبل صفر لحاظ شده است. بنابراین امکان تغییرات لحظه آخری برای واردات خودرو چه در دولت و چه مجلس وجود دارد.

از خرداد ماه سال جاری بود بود که خودرو با قرار گرفتن در گروه 4 کالایی با ممنوعیت واردات مواجه شده و ثبت سفارش آن ممنوع شد. هر چند در لایحه دولت درآمدی برای واردات خودروها لحاظ نشده است اما دور از انتظار نیست که در مجلس شورای اسلامی لایحه دولت در خصوص کسب درآمد از محل  مالیات واردات خودروها با تغییراتی رو به رو شود

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۱۲ آذر ۱۳۹۷

    خاک ⁦?️⁩ سرتون
    یه نگاه به کشورهای همسایه بندازید
    چی بودن چی شدن
    ما چی بودیم
    چی شدیم

    آرزو به دلمون کردید

مطالب پیشنهادی