ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر
تکنولوژی

رونمایی کوالکام از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر التراسونیک

کوالکام امروز در کنار معرفی کجدار و مریز چیپست اسنپداگون ۸۵۵ از نخستین سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر التراسونیک سه بعدی جهان به نام 3D Sonic Sensor هم رونمایی کرد. شاید این خبر در غوغای مربوط ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

کوالکام امروز در کنار معرفی کجدار و مریز چیپست اسنپداگون ۸۵۵ از نخستین سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر التراسونیک سه بعدی جهان به نام 3D Sonic Sensor هم رونمایی کرد.

شاید این خبر در غوغای مربوط به چیپست ۷ نانومتری جدید کمرنگ شود اما در آینده نزدیک تغییراتی قابل توجه را در طراحی و کارایی موبایل ها ایفا خواهد کرد. اگرچه پیش از این شرکت های ویو و وان پلاس در محصولاتشان شکل دیگری از این راهکار امنیتی را معرفی کرده اند اما در عمل هنوز به بلوغ کافی نرسیده اند.

سنسورهای این دو شرکت از طریق تابش نور به انگشت آن را اسکن کرده و با الگوی از پیش ذخیره شده تطبیق می دهد اما اگر انگشت کاربر کثیف باشد سنسور قادر به تشخیص آن نخواهد بود. علاوه بر این از نظر تئوری می توان آنها را از طریق تصویر اثر انگشت فریب داد. سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر

سنسور جدید کوالکام اما از روشی متفاوت بهره می برد و به جای ذخیره یک تصویر صرف از انگشت، امواج صوتی را به سمت سطح ارسال کرده و مدلی سه بعدی از انگشت را ایجاد می کند. به لطف این قابلیت تمیز نبودن انگشت تاثیری روی کارایی آن نداشته و با قرار دادن تصاویر با کیفیت بالا هم نمی توان از سد آن عبور کرد.

غول های بزرگ فناور نظیر سامسونگ و اپل به بهانه عدم اطمینان از امنیت حسگر اثر انگشت اپتیکال به آن روی خوش نشان ندادند اما سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر التراسونیک کوالکام حداقل روی کاغذ دریچه جدیدی را بر روی حسگر انگشت زیر نمایشگر باز می کند. بر اساس شایعات کنونی در پرچمدارهای گلکسی اس ۱۰ سامسونگ شاهد پیاده سازی این نوع سنسورها خواهیم بود.

با این حال تا زمان پیاده سازی عملی آن نمی توان روی کارایی این سنسورها حساب کرد چرا که نمونه های فیزیکی فعلی از دقت و سرعت بالایی برخوردار هستند و کنار زدن آنها چندان هم ساده نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی