ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون 855
تکنولوژی

اسنپدراگون 855 معرفی شد؛ عرضه در گوشی های پرچمدار 2019

ساعاتی قبل کوالکام در جریان رویداد سالانه Snapdragon Tech Summit از چیپست اسنپدراگون 855 برای گوشی های هوشمند رونمایی کرد. در ماه های اخیر بارها بر سر نام این چیپست اختلاف نظر وجود داشت. برخی به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۷

ساعاتی قبل کوالکام در جریان رویداد سالانه Snapdragon Tech Summit از چیپست اسنپدراگون 855 برای گوشی های هوشمند رونمایی کرد.

در ماه های اخیر بارها بر سر نام این چیپست اختلاف نظر وجود داشت. برخی به اسنپدراگون 8150 اشاره می کردند. اسنپدراگون 855 قرار است با اولین موج از گوشی های سازگار با شبکه های مخابراتی 5G از راه برسد. کوالکام اعلام کرده که پلتفرم جدیدش از سرعت دانلود گیگابیتی چند گانه پشتیبانی می کند.

باید اشاره کرد که در هفته جاری اپراتورهای مخابراتی ورایزن و AT&T کارکرد گوشی ها و هات اسپات های سازگار با شبکه های 5G را نمایش می دهند. این دستگاه ها از مودم X50 LTE کوالکام و احتمالاً از چیپست اسنپدراگون 855 بهره می برند.

انتظار می رود اسنپدراگون 855 از نظر قدرت پردازشی، مصرف انرژی، دوام باتری، قدرت پردازش تصویر، گیمینگ، یادگیری ماشین و ... در مقایسه با نسل قبل بهبود یافته باشد. بنا بر ادعای کوالکام این چیپ در زمینه کارایی هوش مصنوعی تا 3 برابر بهبود در برابر نسل قبلی را تجربه کرده است.

اسنپدراگون 855

علاوه بر این چیپست مورد بحث به پردازنده اختصاصی بینایی کامپیوتری مجهز شده که می تواند برای دوربین های هوشمند گجت ها به کار آید. به گفته کوالکام، چیپ می تواند آنچه و آن فردی که در حال عکس گرفتن از آن هستید را تشخیص دهد. علاوه بر این ظاهراً در زمینه تجربه گیمینگ و واقعیت افزوده هم بهبودهایی ایجاد شده است که البته به جزئیات آنها اشاره نشده است.

کوالکام پیش از این تأیید کرده بود که این چیپست بر اساس معماری 7 نانومتری تولید می شود و این در حالی است که مدل های قدیمی تر 845 و 835 از لیتوگرافی 10 نانومتری بهره می بردند. این فناوری کوچکتر به معنی بهینه تر بودن چیپست، بهبود کارایی و در نهایت دوام باتری بالاتر دستگاه های مبتنی بر آن است.

علاوه بر اسنپدراگون 855، کوالکام از فناوری حسگر اثر انگشت مافوق صوت تعبیه شده در زیر نمایشگر هم رونمایی کرده است.

انتظار می رود اطلاعات بیشتر چیپست اسنپدراگون 855 به زودی منتشر شود. قرار است گوشی های مجهز به این محصول کوالکام در سال آتی میلادی روانه بازارها شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • kamran05
    kamran05 | ۱۴ آذر ۱۳۹۷

    منم بی صبرانه منتظرم شیاعومی از این پردازنده در سریه می استفاده کنه بخصوص بلک شارک ۳ ،

  • OMID Z5
    OMID Z5 | ۱۴ آذر ۱۳۹۷

    اینم از اسنپ دارگون855
    بی صبرانه منتظر هستم که سونی در گوشی هاش استفاده کنه و کلا ی انقلاب در گوشی ها راه اندازی کنه

مطالب پیشنهادی