ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلتر گوگل
تکنولوژی

برای اولین بار در تاریخ نیمی از جمعیت کره زمین آنلاین شدند

سازمان مللی در گزارشی به بررسی تعداد کاربران اینترنت پرداخته که از رشد قابل توجه حکایت دارد. بر اساس برآوردهای «آژانس فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملل» ITU، تا پایان سال جاری میلادی حدود ۵۱.۲ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

سازمان مللی در گزارشی به بررسی تعداد کاربران اینترنت پرداخته که از رشد قابل توجه حکایت دارد.

بر اساس برآوردهای «آژانس فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملل» ITU، تا پایان سال جاری میلادی حدود ۵۱.۲ درصد از جمعیت کره زمین که برابر با ۳.۹ میلیارد نفر است، از اینترنت استفاده خواهند کرد. «هولین ژائو»، دبیر کل ITU با اعلام این خبر آن را گامی مهم در راستای ایجاد جامعه اطلاعات جهانی گسترده تر قلمداد می کند.

مطالعات این گروه حاکی از این است که کشورهای توسعه یافته از میانگین ۵۱.۳ درصدی استفاده از اینترنت در سال ۲۰۰۵ حالا به رقم قابل توجه ۸۰.۹ درصدی رسیده اند. متوسط دسترسی شهروندان کشورهای در حال توسعه به اینترنت در همین بازه زمانی از ۷.۷ درصد به ۴۵.۳ رسیده که از حتی از ۱۳ سال قبل جهان اول نیز کمتر است. در این میان آفریقا طی ۱۳ ساله گذشته رشد ده برابری را پشت سرگذاشته است.کاربران اینترنتبخش مهمی از این پیشرفت به لطف دسترسی به اینترنت موبایل در حوزه آسیا، اقیانوسیه و آفریقا محقق شده چرا که اکنون ۹۶ درصد از کل افراد در پوشش شبکه سلولی قرار داشته و ۹۰ درصد نیز به اینترنت نسل سوم و بعد از آن دسترسی دارند. در این گزارش تاکید شده که تعداد کاربران اینترنت موبایل از کل جمعیت جهان بیشتر است.

اینترنت اهمیت بسیاری بالایی در رشد آموزش و توسعه مهارت های جدید دارد و به همین خاطر سازمان ملل در سال ۲۰۱۶ دسترسی به اینترنت را یکی از ارکان از حقوق بشر اعلام کرد. این شبکه جهانی نه تنها منبع پایان ناپذیری از اطلاعات است بلکه به پایه ریزی جنبش های مدنی نظر بهار عربی و دفاع از سیاهپوستان نیز کمک بسیاری کرده است.

با این حال نمی توان منکر خطرات امنیتی و حملات سایبری شد که به زیان های مالی عمده و جاسوسی از کاربران منتهی می شوند و کاهش آنها نیازمند سرمایه گذاری بیشتر روی بخش امنیت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali.ultra
    Ali.ultra | ۱۷ آذر ۱۳۹۷

    انلاین بعدی ایشالا در مریخ??

مطالب پیشنهادی