ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نظر جهرمی درباره صیانت
تکنولوژی

وزیر ارتباطات در گفتگو با دیجیاتو: ظرفیت تولید موبایل‌های سطح پایین را در کشور داریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (۱۷ آذر) در حاشیه رویداد هفته دیجیتال ایران، در گفتگو با دیجیاتو و در پاسخ به این پرسش که آیا در شرایط فعلی ظرفیت تولید موبایل در داخل کشور ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (۱۷ آذر) در حاشیه رویداد هفته دیجیتال ایران، در گفتگو با دیجیاتو و در پاسخ به این پرسش که آیا در شرایط فعلی ظرفیت تولید موبایل در داخل کشور وجود دارد یا خیر گفت:

«ما توان رقابت با گوشی‌های پرچمدار بین‌المللی را نداریم اما می‌توانیم گوشی‌های سطح پایین را تولید کنیم. چه به لحاظ CKD و چه به لحاظ SKD. با این شیوه‌های تولید، ظرفیت وجود دارد و در این شرایط رشد هم داشته‌ایم. اما تولید نیاز به توجه ویژه‌تری دارد که در همین رابطه جلسه‌ای با وزیر صنعت داریم و می‌خواهیم به این مسئله رسیدگی کنیم. اکنون مشغول تهیه سند مربوطه هستیم.»

او عنوان کرد که یکشنبه (۱۸ آذر) جلسه‌ای با وزیر صنعت و رییس بانک مرکزی خواهد داشت که همین مسئله، یکی از محورهای آن خواهد بود. اما بحث اصلی جلسه مربوط به تخصیص ارز جهت واردات موبایل از سوی بانک مرکزی به واردکنندگان موبایل است. او گفت که مشکل چرخه واردات باید حل شود و از آنجایی که تعداد واردکنندگان موبایل محدود است، بنا شده است تا وزارت صنعت برای کسانی که آمادگی واردات دارند، فراخوان دهد و برای گروه‌های جدید مجوز واردات صادر کند.

پیش از این«جواد سعیدی»، رییس هیات‌ مدیره شرکت GLX در گفتگو با دیجیاتو خبر داده بود که این شرکت در صورت حمایتی که به مفهوم عدم سنگ‌اندازی است، می‌تواند نیاز بازار موبایل ایران را تامین کند و از چنین ظرفیتی برخوردار است.

وزیر ارتباطات همچنین در خصوص موبایل‌های توقیفی و در گمرک مانده در جمع خبرنگاران گفت:

«وزارت ارتباطات نه وظیفه تنظیم بازار تلفن همراه را برعهده دارد و نه وظیفه واردات تلفن همراه و نه تخصیص ارز. اما به واسطه بحث مقابله با قاچاق تلفن همراه، مسئولیت کارگروهی را برعهده داشتیم که باید پیگیری و اطلاع‌رسانی‌ می‌کردیم. این به معنای آن نیست که بگوییم مسایلی که وجود دارد را پیگیری نمی‌کنیم. امروز جلسه‌ای با موضوع ترخیص گوشی‌های همراه برگزار شد.

در حال حاضر ۱۲۰ هزار گوشی به‌صورت مستقیم توقیف و ۶۰۰ هزار عدد گوشی هم در گمرک توقیف شده است. اما همین شرکت‌هایی که پرونده‌شان در قوه قضاییه است، این گوشی‌ها را وارد کردند. یعنی آن‌ها هم به نوعی غیرمستقیم در توقیف هستند و نمی‌توانند گوشی وارد کنند.»

در واقع ۷۲۰ هزار موبایل در گمرک و توقیف هستند و خود آذری جهرمی نیز اذعان داشت که این رقم، تنها نیاز یک ماه بازار ایران است. جهرمی همچنین خبر داد که کارگروهی متشکل از نماینده دادستان کل کشور، وزارت صمت و اطلاعات و با مدیریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده و مباحث مربوط به واردات گوشی و زمان عرضه آن‌ها به بازار پیگیری خواهد شد. او پایان هفته جاری را زمان جمع‌بندی این جلسات اعلام کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Reza Yahyavi
    Reza Yahyavi | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

    میشه با اون پول یه کار دیگه کنید
    مثلا صنعت گردشگری رو راه بندازید از سودش گوشی رده بالا وارد کنید
    (هم برا ما خوبه هم برا شما و هم برا دور بری های شما)

  • E.A
    E.A | ۱۸ آذر ۱۳۹۷

    از این موضوع ک اطمینان خاطر هستم چیزی به اسم تولید تو ایران از ۴۰ سال پیش تا الان وجود نداره به جز برخی صنایع دارویی و چند تا جای دیگه ک وجود بعضیاشون برای مردم عادی اصلا حس نمیشه
    بعدشم اقای جهرمی چند وقت پیش کلید ساز کود رو وارد کرده بود از ی کشور دیگه چ توان تولیدی بگید توان سر هم کردن قطعات رو داریم اونم ن با کیفیت ی چیزی ک فقط روشن خاموش بشه بشه گفت هستش فقط

  • Amirmohammad Javadi
    Amirmohammad Javadi | ۱۸ آذر ۱۳۹۷

    با موتور یورو 4 :))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی