ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه جدید مرورگر اج از ایکس باکس وان و افزونه‌های کروم پشتیبانی خواهد کرد

یکی از اعضای تیم توسعه‌دهنده مرورگر اج در وبسایت ردیت تأیید کرده که این مرورگر به زودی از افزونه‌های گوگل کروم پشتیبانی خواهد کرد. این موضوع برای افرادی که به شدت به افزونه‌های کروم متکی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

یکی از اعضای تیم توسعه‌دهنده مرورگر اج در وبسایت ردیت تأیید کرده که این مرورگر به زودی از افزونه‌های گوگل کروم پشتیبانی خواهد کرد. این موضوع برای افرادی که به شدت به افزونه‌های کروم متکی بوده و بابت تنوع پایین افزونه‌های اج از این مرورگر گلایه داشتند، خبر بسیار خوشحال کننده‌ای است.

کایل آلدن، مدیر پروژه مرورگر اج ضمن تأیید این موضوع اعلام کرده که "پشتیبانی از افزونه‌های کروم جزو اهداف ماست". با توجه به این که نسخه آینده مرورگر اج بر مبنای انجین کرومیوم کدنویسی می‌شود و در حال حاضر مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم دیگری همچون ویوالدی از افزونه‌های کروم پشتیبانی می‌کنند، پشتیبانی اج از افزونه‌های کروم حتی پیش از اعلام رسمی نیز قطعی به نظر می‌رسید.

اما فارغ از افزونه‌ها، آلدن در پاسخ به سوال یکی از کاربران ردیت که از احتمال آمدن مرورگر جدید روی کنسول ایکس باکس وان پرسیده بود، اذعان داشت که تمرکز اصلی تیم ‌او روی آوردن مرورگر جدید روی "تمام دیوایس‌های مایکروسافت" است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در کنار ایکس باکس وان، شاهد انتشار نسخه بعدی مرورگر اج برای هدست‌های هولولنز نیز باشیم.

در نهایت، مدیر پروژه مرورگر اج در مورد نحوه کارکرد اپلیکیشن‌های پیشروی تحت وب (به اختصار PWA) هم توضیحاتی ارائه داد. آلدن تأیید کرد که اپ‌های PWA مستقیما از داخل مرورگر (مثل گوگل کروم) و همچنین از طریق مایکروسافت استور قابل نصب و استفاده خواهند بود.

وی در ادامه تأیید کرد که مرورگر جدید همچنان به پشتیبانی از EdgeHTML/Chakra ادامه خواهد داد تا اپلیکیشن‌های PWA قدیمی و مبتنی بر انجین قدیمی اج، بدون مشکل قابل اجرا باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی