ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جریمه خریداران آیفون توسط یکی از تامین کنندگان هواوی

روابط میان آمریکا و چین این روزها حال و روز خوبی ندارد و جدای از جنگ تجاری سختی که میان دو طرف در گرفته و آنها را به وضع تعرفه های سنگین بر واردات یکدیگر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

روابط میان آمریکا و چین این روزها حال و روز خوبی ندارد و جدای از جنگ تجاری سختی که میان دو طرف در گرفته و آنها را به وضع تعرفه های سنگین بر واردات یکدیگر وا داشته، حالا دستگیری منگ ونژو مدیر ارشد مالی هواوی هم به تنش ها میان این دو کشور افزوده است.

بررسی تازه ای که توسط ایالات متحده آمریکا صورت گرفته، نشان می دهند این مدیر عالی رتبه هواوی تلاش داشته از طریق یکی از شعبات هواوی در ایران با کشورمان مراودات تجاری انجام دهد. این مراودات تجاری نیز ظاهرا تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان را زیر پا می گذارند.

منگ در کانادا دستگیر شد و احتمال می رود که به آمریکا استرداد گردد و با حکم زندان ۳۰ ساله روبرو شود. حال گفته می شود اگر صحت این ادعاها تایید شوند هواوی احتمالا از صادرات کالاهایش به آمریکا محروم خواهد شد.

منگ ونژو

امروز نشریه صبح جنوب چین در گزارش خود آورده است یک شرکت چینی به نام Menpad که در زمینه تولید LCD فعالیت می کند و از تامین کنندگان هواوی در شنژن به شمار می رود اخیرا به کارمندانش اعلام کرده که در صورت خرید آیفون های اپل درست به اندازه مبلغ دستگاه خریداری شده آنها را جریمه خواهد کرد.

در کنار جریمه خریداران آیفون، Menpad برای خرید موبایل های چینی نیز مشوق هایی را برای کارکنانش در نظر گرفته است؛ این شرکت اعلام کرده که ۱۵ درصد از کل مبلغ گوشی های هواوی و ZTE خریداری شده توسط کارکنانش را می پردازد (اگر خاطرتان باشد ZTE اوایل امسال از صادرات به خاک آمریکا محروم شد و این تحریم ها مانع از تولید موبایل توسط این شرکت شد.)

جالب است بدانید که کارکنان Menpad در صورت فروش کالاهای آن به طرف های آمریکایی دوبرابر حد معمول حق کمیسیون دریافت می کنند و چنانچه واحدهای توزیع این شرکت سفارشی از آمریکا بگیرند تخفیف هایی که شامل حالشان می شود دوبرابر میزان همیشگی خواهد بود.

گفتنی است دولت آمریکا هم هواوی و هم ZTE را نوعی تهدید برای امنیت ملی خود می داند و از متحدانش هم خواسته که از تجهیزات شبکه آن و موبایل های تولیدی اش استفاده نکنند. همزمان هواوی نیز پرچمدار تولید تجهیزات شبکه در دنیا به حساب می آید و دومین تولیدکننده بزرگ موبایل در سطح جهان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۱ آذر ۱۳۹۷

    Zte بهترین کار رو کرد
    گفت با یک مارک دیگه میفروشم
    آمریکایی ها رو خوب مسخره کرد

  • آریا
    آریا | ۲۱ آذر ۱۳۹۷

    متقلب های کثیف. دست و پای بیخود میزنن. هواوی هم به سرنوشت زد تی ای دچار میشه

  • ENSORAN
    ENSORAN | ۲۰ آذر ۱۳۹۷

    ۳۰ سال ؟؟؟

مطالب پیشنهادی