ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به لطف تکنولوژی جدید نمایشگر OLED آیفون‌های ۲۰۱۹ باریک‌تر خواهد بود

بنابر گزارشاتی که امروز منتشر شده به نظر می‌رسد به لطف تکنولوژی جدید نمایشگر OLED، آیفون‌های سال ۲۰۱۹ سبک‌تر و باریک‌تر خواهند بود. تکنولوژی جدید باعث می‌شود تا لایه‌ی لمسی نمایشگر‌ها، حذف شود. لایه‌ی یاد ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

بنابر گزارشاتی که امروز منتشر شده به نظر می‌رسد به لطف تکنولوژی جدید نمایشگر OLED، آیفون‌های سال ۲۰۱۹ سبک‌تر و باریک‌تر خواهند بود.

تکنولوژی جدید باعث می‌شود تا لایه‌ی لمسی نمایشگر‌ها، حذف شود. لایه‌ی یاد شده در تکنولوژی جدید به صورت داخلی در نمایشگر تعبیه می‌شود که این موضوع به معنای حذف یک لایه و سبک‌تر و باریک‌تر شدن گوشی‌ها خواهد بود.

آیفون‌هایی که اخیرا به تولید رسیده‌اند تا حدی نسبت به گذشته ضخیم‌تر هستند. آیفون XS مکس آخرین مدل از تلفن‌های تولید شده توسط اپل دارای قطر ۷.۷ میلی‌متری است که نسبت به باریک‌ترین مدل آیفون که ۶.۹ میلی متر بود ضخیم تر است.

البته احتمال دارد اپل حتی با استفاده از تکنولوژی جدید نسبت به نازک‌تر کردن تلفن‌های خود اقدام نکند و جای خالی را با باتری بزرگ‌تر و قدرتمند‌تری پر نماید. موضوعی که یقینا همه از آن استقبال خواهند کرد!

سامسونگ دیسپلی شرکتی خواهد بود که نمایشگر OLED با تکنولوژی جدید را به تولید خواهد رساند. تکنولوژی جدید توسط سامسونگ «Y-OCTA» نام گذاری شده است.

این موضوع به این معنیست که احتمالا اپل همچنان برای تولید نمایشگر‌های خود روی سامسونگ حساب ویژه‌ای باز می‌کند. اگرچه شرکت کره‌ای یکی از اصلی‌ترین رقبای اپل در زمینه‌ی تولید تلفن‌های هوشمند در بازار دنیا به حساب می‌آید و در حال حاضر همه به دنبال شنیدن خبر‌هایی بیشتر از پرچم‌دار بعدی کره‌ای‌ها یعنی سامسونگ گلکسی اس 10 هستند.

علاوه بر این باید به این موضوع اشاره کنیم که اپل برای تولید نمایشگر‌های آیفون XS و آیفون XS مکس از کمک هر دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال جی بهره‌مند شده است.

بنابر گزارشات برخی از منابع معتبر، سامسونگ پیش از این تکنولوژی Y-OCTA را به اپل ارائه کرده بود، اما در آن زمان شرکت آمریکایی علاقه‌ای به استفاده از این تکنولوژی نشان نداد. با گذشت و زمان پیشرفت ارائه در این پنل به نظر می‌رسد که تنها گوشی‌های آیفون XS مکس در سال ۲۰۱۹ دارای این نمایشگر‌ها باشند.

این موضوع باعث می‌شود تا اپل بتواند به خاطر استفاده از نمایشگر‌های OLED ارزان قیمت‌تر، در زمینه‌ی قیمت آیفون XS مکس انعطاف بیشتری به خرج دهد آن را به بازه‌ی منطقی‌تری برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی