ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فایرفاکس 64 امکان مدیریت ساده تب های باز شده را فراهم می کند

موزیلا به طور رسمی فایرفاکس 64 را عرضه کرد. در این نسخه از مرورگر، برخی مشکلات امنیتی حل شده و در کنار این موضوع برخی ویژگی‌ها مثل مدیریت تب‌ها نیز به آن اضافه شده است. ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

موزیلا به طور رسمی فایرفاکس 64 را عرضه کرد. در این نسخه از مرورگر، برخی مشکلات امنیتی حل شده و در کنار این موضوع برخی ویژگی‌ها مثل مدیریت تب‌ها نیز به آن اضافه شده است. پیشنهاد‌های هوشمند و همچنین بهینه سازی در امر تحت کنترل قرار دادن تجربه‌ی گشت و گذار در اینترنت از دیگر ویژگی‌های اضافه شده محسوب می‌شوند.

فایرفاکس تلاش می‌کند تا تجربه‌ی گشت و گذار در اینترنت برای کاربرانش را بهبود ببخشد. این شرکت برای رسیدن به این هدف سعی می‌کند پیشنهاد‌های بیشتری به کاربران در زمینه‌ی ویژگی‌ها، سرویس‌ها و افزونه‌ها ارائه دهد.

برای مثال اگر فایرفاکس متوجه شود که شما از یک وبسایت برای به انجام رساندن یک فعالیت خاص استفاده می‌کنید -نظیر ترجمه‌ی کلمات- به شما افزونه‌هایی پیشنهاد می‌دهد تا بتوانید با استفاده از آن سریع‌تر به اهداف خود برسید.

این ویژگی در حال حاضر فقط برای کاربران ایالات متحده در دسترس قرار دارد و در صورتی که مورد توجه کاربران قرار بگیرد، احتمالا بتوانیم به به صورت عمومی شاهدش باشیم.

مدیریت بهینه‌ی تب‌های باز شده یکی دیگر از ویژگی‌های اضافه شده به فایرفاکس 64 به شمار می‌رود. با استفاده از این ویژگی جدید کاربران می‌توانند چند تب مختلف را انتخاب کنند و سپس به مدیریت آن‌ها بپردازند.

کاربران از این به بعد می‌توانند چند تب مختلف را انتخاب کرده و تصمیم بگیرند که آن‌ها را ببندند، حرکت دهند، پین کنند (به نوار تب‌ها بچسبانند) یا آن‌ها را بوکمارک کنند. همه‌ی موارد گفته شده در فایرفاکس 64 با سرعت قابل توجهی انجام خواهد پذیرفت.

از دیگر ویژگی‌های اضافه شده می‌توان به بخشی جدید اشاره کرد که کاربران با رفتن به مسیر about:performance می‌توانند آن را مشاهده کنند. این بخش جدید به کاربران می‌گوید که هر تب فعال چه مقدار از منابع کامپیوترشان را مورد استفاده قرار داده است.

کاربران ویندوز می‌توانند با بهره‌مندی از ابزار محلی ویندوز به راحتی صفحات وبسایت‌های مختلف را با دیگران به اشتراک بگذارند.

موضوع قابل توجه دیگر در زمینه‌ی سلب اعتماد از مجوز‌های TLS است. مجوز‌های TLS یا امنیت لایه انتقال یکی از پروتکل‌های رمزنگاری است و برای تامین امنیت ارتباطات از طریق اینترنت بنا شده است. فایرفاکس 64 برای هر وبسایت که از این مجوز تایید شده پیش از اول ژوئن ۲۰۱۶ استفاده کند، عبارت وبسایت غیر قابل اعتماد را نمایش خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی