ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به نسخه موبایل PES 2019؛ لطفا PES 2018 را برگردانید

PES 2019 رقابتی از پیش برده را روبه‌رویش داشت. همه کارها را PES 2018 انجام داده بود و کونامی اگر روی فولدر اثرش راست کلیک می‌کرد، Edit Name می‌زد و جای 8 و 9 را تغییر ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

PES 2019 رقابتی از پیش برده را روبه‌رویش داشت. همه کارها را PES 2018 انجام داده بود و کونامی اگر روی فولدر اثرش راست کلیک می‌کرد، Edit Name می‌زد و جای 8 و 9 را تغییر می‌داد باز از مهمترین رقیبش روی تلفن‌های هوشمند که دریم لیگ ساکر (Dream League Soccer) است، جلو می‌افتاد. دیگر نیازی به تغییر موتور و وعده انقلابی در بعضی بخش‌ها هم نبود.

ولی کونامی برای PES 2019 برنامه‌های بیشتری داشت و همانطور که الکترونیک آرتز با فیفا موبایل 2019 یک تجربه ارتقا یافته ارائه داد، ژاپنی‌ها می‌خواستند همین کار را با آخرین نسخه فوتبال‌شان انجام دهند. در این بین الکترونیک آرتز و کونامی دقیقا در دو سر متفاوت یک خط کیفی قرار گرفته‌اند.

همان‌قدر که الکترونیک آرتز موفق بود، کونامی با نسخه اولیه PES 2019 یکی از عجیب‌ترین کارهای ممکن را انجام داده است. بازی به طرز عجیبی نسبت به قسمت قبلی پسرفت داشته و اگر هنوز به‌خاطر مشکلات سرور موفق به تجربه PES 2019 نشده‌اید، باید بگویم شما از آن خوش شانس‌هایی هستید که سه هیچ از بقیه بازیکن‌ها جلویید.

دانلود pes 2019
نمایی از PES 2018

چون تجربه حال حاضر PES 2019 تنها خاطرات خوبی که با PES 2018 داشتیم را خراب می‌کند، آن هم بعد از سه روز تاخیر و این همه انتظاری که کشیدیم. اینکه چه شد چنین اتفاقی افتاد برای همه طرفداران سوال است اما PES 2019 با وجود حرکت‌های روبه‌جلویی که برداشته حداقل در ورژن اولیه‌اش نشان داده که خیلی مشکل دارد و نیازمند یک سری تغییرات اساسی خواهد بود.

هنوز معتقدم PES اندروید و iOS حالت‌های گیم‌پلی کمی دارد ولی وقتی صحبت از واقعی‌ترین فوتبال به میان می‌آید، حتی فیفای امسال هم نمی‌تواند جلوی بازی بایستد. چه برسد به دریم لیگ که در این رتبه‌بندی، جایگاه آخر را دارد. کونامی با PES 2018 بهترین تجربه از یک فوتبال 90 دقیقه‌ای را روی گوشی رقم زد.

pes 2019
اولین چیزی که هنگام تجربه چشم‌تان را می‌گیرد، رزولوشن پایین بازی است. حتی با افزایش تنظیمات گرافیکی نیز این مشکل برقرار خواهد بود.     

وقتی صحبت از ارائه یک تجربه واقع‌گرایانه می‌آید، یعنی همانند دنیای واقعی برای هر کنشی یک واکنش وجود داشته باشد. PES 2018 با انیمیشن‌های فراوان، فیزیک دقیق و گزارشگرهایش این مهم را ممکن کرد و در مسابقات می‌توانید انتظار هر چیزی را داشته باشید. در واقع برخلاف دریم لیگ ساکر، همه چیز کمتر قابل پیشبینی است و این شاید مهمترین چیزی باشد که عنوانی شبیه‌سازی باید به آن بپردازد.

کونامی با PES 2018 روحی تازه به کالبد گیم‌پلی بازی‌های فوتبالی گوشی دمید و با اتفاقات پویایی که در زمین مسابقه جریان داشتند، فوتبال را واقعی‌تر از همیشه در قالب تلفن‌های هوشمند به تصویر کشید. نمی‌خواهم گیم‌پلی PES 2018 را بی‌نقص بخوانم، چون در همان زمین فوتبال و هنگام مسابقه با هوش مصنوعی بازی گاهی‌اوقات از روند منطقی خودش خارج می‌شد.

مشکلات pes 2019

بعضی وقت‌ها سختی بازی روند افزایشی عجیبی به خودش می‌گرفت و تعدادی از واکنش‌ها مثل خطا روی بازیکن‌ها می‌توانستند حضور پررنگ‌تری در مسابقات داشته باشند. اما هیچ بازی بی‌نقص نیست و پکیجی که کونامی ارائه داده بود، با محدودیت‌های کنونی تلفن‌های هوشمند واقعا جای تحسین داشت.

PES 2019 به تمام این نکات مثبت پشت کرده است. از لگ‌ها فاکتور بگیریم، گیم‌پلی بازی خیلی کندتر شده و دیگر روح آرکید سری PES در آن حس نمی‌شود. خود نسخه موبایل PES 2018 گیم‌پلی سریعی نداشت ولی اگر از دریچه «ارائه یک تجربه شبیه‌سازی‌تر» به این قضیه نگاه کنیم و آن را کنار گیم‌پلی روان بازی بگذاریم، می‌بینیم تصمیم کونامی خیلی هم بد نبوده است.

pes اندروید افلاین
برخلاف فیفا، در اینجا تمام پیشرفت‌های قبلی حفظ می‌شوند و نیازی نیست از اول شروع کنید.

در PES 2019 خبری از این بالانس نیست و بازی در هر دو بخش شکست می‌خورد. بنابراین اگر در قسمت‌های قبلی بیشترین لذت را در زمین مسابقه می‌بردید، این بار بیشتر آرزو می‌کنید تا زودتر بازی تمام شود، به سراغ بخش Contract بروید و شانس‌ خودتان برای یافتن بازیکن‌های جدیدتر امتحان کنید.

از بدی‌های PES 2019 گفتیم، بیایید کمی از خوبی‌هایش هم بگوییم. احتمالا برای ما ایرانی‌ها بهترین خبر این باشد که بازی دیگر فیلتر نیست. هرچند این اتفاق ممکن است به‌خاطر مشکلات کنونی سرورها باشد و در ادامه که بازی روندی پایدارتر به خودش گرفت، دوباره با همان معضلات قدیمی دست و پنجه نرم کنیم.

دانلود PES 2019

نکته دوم به حذف سیستم سلامتی برمی‌گردد. PES 2018 شدیدا در این زمینه بی‌رحم رفتار می‌کرد و برای هر مسابقه بین 10 تا 20 انرژی نیاز داشتید. از طرفی پر شدن نوار انرژی زمان زیادی می‌برد و تمام این مسائل دست به دست هم داده‌ بودند تا خیلی اوقات دست به دامن خرید انرژی بشوید.

در PES 2019 دیگر خبری از سیستم سلامتی نبوده و تا هر وقت که خواستید می‌توانید بازی کنید. همچنین تعداد فضای خالی برای بازیکن‌ها چند برابر شده، هزینه استخدام ایجنت‌های فوتبالی کاهش پیدا کرده، تعداد کارت‌های افسانه‌ای افزایش یافته‌اند، سقف ارتقا فوتبالیست‌ها بیشتر شده و حتی در مسابقه نیز انیمیشن‌های بیشتری دیده می‌شود.

دانلود PES 2019 برای اندروید
آپدیت هفتگی لیگ‌ها به بازی اضافه شده و هر نقل و انتقالی که اتفاق بیافتد، نتیجه‌اش را در بازی هم خواهیم دید.

کونامی خیلی خوب ضعف‌های بیرون از زمین PES 2018 را برطرف کرده ولی PES 2019 همان حکایت «آمدند ابرویش را درست کنند، زدند چشمش را کور کردند» را دارد. بازی در بخشی نقطه‌ ضعف‌های PES 2018 را پوشانده و نوید یک تجربه بسیار سرگرم‌کننده‌تر را می‌دهد ولی وقتی به بخش اصلی یعنی گیم‌پلی می‌رسد، همه چیز تغییر می‌کند.

امیدواریم تمام این اتفاقات به‌خاطر مشکلاتی باشند که کونامی در این چند روز با آن‌ها روبه‌رو بود. PES 2019 اندروید و iOS در نسخه اولیه خودش اصلا به قدرتمندی برادر بزرگترش ظاهر نشده و شبیه به یک نسخه پیش-آلفا به‌نظر می‌رسد. باید دید در آپدیت‌های آتی بازی چه تغییراتی را به خودش خواهد دید. در صورت برطرف شدن این مشکلات، در یک مطلب بررسی دیگر نگاه دوباره‌ای به این بازی خواهیم داشت.

PES 2019 Pro Evolution Soccer

PES 2019 Pro Evolution Soccer

سازنده: Konami قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1500 / 1200 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Ayhan
    Ayhan | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

    سلام پپخشید الان ۶تا مربی دارم ولی عوض نمیشه ببخشید کمک میکنید اینم ایمیل ممنون میشAyhanpayman1367@gmail.com

  • امیر
    امیر | ۲ دی ۱۳۹۷

    عالی است

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲۹ آذر ۱۳۹۷

    خخخ فیلتر شد امروز من بدون فیلتر شکن رفتم نیومد ولی فیلتر شکن که ردشن کردم اومد ۵ ۶ بار امتحان کردم کلا ۲ هفته هم نشد خوشی هامون تموم شد لعنت به کونامی

  • جواد دیناروند
    جواد دیناروند | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

    سلام جرا بازی را از گوگل پلی بروزرسانی کردم. کیفیت بازی اصلن خوب نیست کمک کنید

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۷ آذر ۱۳۹۷

      سلام در صفحه اول بازی که عکس کوتینیو وجود داره، یک منویی (به شکل سه خط) پایین سمت راست صفحه هست. روی اون کلیک کنید، Video Setting را بزنید و رزولوشن‌های مختلف را تست کنید. اگر همچنان بازی کیفیت لازم رو نداشت یعنی دیوایس‌تون هنوز به اندازه کافی برای بازی بهینه نشده و باید منتظر آپدیت‌های بعدی بمونید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی