ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبعیض علیه زنان
علمی

دانشگاه‌های ژاپنی به دستکاری نتایج آزمون پزشکی داوطلبان زن اعتراف کردند

در پی رسوایی سیستم آموزش پزشکی ژاپن در دستکاری نتایج داوطلبان زن، برخی دانشگاه‌ها به تقلب اعتراف کرده اند. دانشگاه های پزشکی «کیتاساتو» و«جونتندو» در توکیو با پذیرش تبعیض علیه زنان در آزمون های ورودی علت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

در پی رسوایی سیستم آموزش پزشکی ژاپن در دستکاری نتایج داوطلبان زن، برخی دانشگاه‌ها به تقلب اعتراف کرده اند.

دانشگاه های پزشکی «کیتاساتو» و«جونتندو» در توکیو با پذیرش تبعیض علیه زنان در آزمون های ورودی علت اینکار را بلوغ ذهنی سریعتر در زنان، سرگرم شدن آنها به بچه داری و دلایل واهی دیگر ذکر کرده اند. اتهامات این مراکز علاوه بر تبعیض جنسیتی شامل دستکاری نتایج بر اساس سن و محل زندگی داوطلب نیز می شود.

زنان ژاپنی تنها ۲۱ درصد از کل جامعه پزشکی این کشور را تشکیل می دهند که کمترین میزان در میان ۳۶ کشور عضو «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» است. دولت این کشور به منظور افزایش سهم زنان در زمینه های تخصصی اخیرا تحقیقی را در مورد دلایل حضور کمرنگ آنها در زمینه پزشکی صورت داده که از تقلب گسترده حکایت دارد.تبعیض علیه زنان

بر اساس نتایج این تحقیق دستکم ۹ دانشکده پزشکی از سال ها قبل با هدف جلوگیری از ورود زنان به حوزه پزشکی نتایج آزمون ها را دستکاری کرده اند. وزیر آموزش ژاپن با «عمیقا ناامید کننده» خواندن تبعیض علیه زنان، خواستار احقاق حق داوطلبان شده است.

دانشگاه جونتندو یکی از این مراکز است که با پذیرش دستکاری نتایج دلیل اینکار را محدود بودن ظرفیت خوابگاه‌های دختران عنوان کرده است. علاوه بر این به گفته مسئولان این مرکز زنان از نظر ذهنی زودتر بالغ می شوند در نتیجه باید با کاهش نمرات عدالت بین آنها و مردان رعایت شود.

این مرکز آموزش عالی با اجرای این سیاست طی دو سال گذشته ۱۶۵ نفر از داوطلبان رد کرده که در میان آنان تعدادی از آقایان نیز دیده می شوند. این دانشگاه حالا متعهد شده که ۴۸ نفر از این افراد (۴۷ زن و یک مرد) را در دوره آتی پذیرش خواهد کرد و هزینه های ثبت نام ۱۱۷ نفر دیگر را به آنها باز می گرداند.

دانشگاه پزشکی «کیتاساتو» نیز بدون ذکر دلیل خاصی به دستکاری نتایج داوطلبان به منظور در اولویت قرار دادن مردان اعتراف کرده و از تشکیل کمیته خارجی برای بررسی شرایط خبر داده است.

یکی دیگر از مراکز در مظان اتهام «دانشگاه پزشکی توکیو»، از بهترین مراکز آموزش عالی ژاپن است که برای جلوگیری از پذیرش زنان امتیاز آنان را پایین‌تر از میزان واقعی در نظر گرفته است. یک منبع ناشناس در گفتگو با روزنامه «یومیوری شیمبون» مدعی شده که باور مسئولان این دانشگاه زنان در نهایت به مادران تمام وقت تبدیل شده و کمتر از تخصصشان بهره خواهند برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amirmohamad Alizadeh
    Amirmohamad Alizadeh | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

    دمشون گرم، کار درستو اینا میکنن.

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۵ آذر ۱۳۹۷

    بلوغ ذهنیو راس میگ،من زمان کنکور دنبال بازی بودم درس نخوندم،الان ک دانشگام ذهنیتم فرق کرده و درس می خونم و کار میکنم،تازه به بلوغ فکری رسیدم

  • pishro
    pishro | ۲۵ آذر ۱۳۹۷

    همیشه پای یک زن در میان است

مطالب پیشنهادی