ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا به دنبال تحریم رمز ارز ایرانی

قانون‌گذاران آمریکایی در حال پیگیری طرحی در کنگره هستند که توسعه و استفاده از رمز ارز ملی کشور ایران را هدف قرار داده است. این طرح با عنوان «مسدود کردن امور مالی غیرقانونی ایران» پیگیری می‌شود ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۵

قانون‌گذاران آمریکایی در حال پیگیری طرحی در کنگره هستند که توسعه و استفاده از رمز ارز ملی کشور ایران را هدف قرار داده است.

این طرح با عنوان «مسدود کردن امور مالی غیرقانونی ایران» پیگیری می‌شود و از سوی دو نماینده جمهوری‌خواه به نام‌های «مایک گالاچر» و «تد کروز» پیگیری می‌شود.

وب‌سایت «کوین تلگراف» در همین رابطه می‌نویسد: «این طرح به شکل مشخص معاملات، تامین مالی و سایر اقدامات مرتبط با ارز دیجیتالی ایرانی را ممنوع کرده است. این طرح همچنین افراد خارجی درگیر با فروش، تامین، نگه‌داری یا تراکنش این پول دیجیتالی را تحریم می‌کند.»

بر اساس گزارش همین منبع، در طرح مورد بحث درخواست شده تا گزارشی از پیشرفت‌های ایران در زمینه توسعه رمز ارز ملی تهیه شود.

همه این‌ها در حالیست که هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از رمز ارز ایرانی در دست نیست. آنچه تا کنون می‌دانیم این است که «شرکت خدمات انفورماتیک» زیر نظر بانک مرکزی ایران، در حال توسعه این رمز ارز ملی است. از سوی دیگر همین رمز ارز به شدت از سوی کارشناسان داخلی نیز زیر تیغ انتقاد است چراکه تاکنون هیچ‌ تجربه چندان موفقی در زمینه رمزارزهای ملی و تحت کنترل دولت‌ها، در جهان وجود نداشته است.

این انتقاد‌ها زمانی افزایش پیدا کرد که «ابوطالب نجفی»، مدیرعامل شرکت خدامات انفورماتیک در آبان ماه خبر داده بود که پشتوانه این رمز ارز، ریال خواهد بود و از سوی دیگر قابلیت استخراح آن نیز وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mohsen.i
    mohsen.i | ۱ دی ۱۳۹۷

    واقعا برای امریکا متاسفم. چ ادمای بیکاری.مورچه چییه که کله پاچش چی باشه. ارز غیر قابل استخراج با پشتوانه جناب ریال بیشتر شبیه طنزه

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱ دی ۱۳۹۷

    ارز دیجیتالی که پشتوانش ریال ایران باشه و غیر قابل استخراج ، تفاوتش با پولی که تو حساب بانکی هست و تراکنشش از طریق عابر بانک چیه؟ هیچی جز کلاهبرداری جدید
    ریال ایران پشتوانه ارزی -))))))

  • naser gh
    naser gh | ۱ دی ۱۳۹۷

    بی ارزشترین پول دنیا مال ایران هستش حالا چه به رسد به ارز ریال مجازی

  • آریا
    آریا | ۱ دی ۱۳۹۷

    به نظرم احتیاجی نیست امریکا تحریمش کنه. پولی که پشتوانه اش ریال باشه از قبل نابود شده است ? ? ?

مطالب پیشنهادی