ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماده خاکستری
علمی

انجام بازی‌های ویدیویی به تغییر در میزان هوش افراد منجر می‌شود

دانشگاه‌های «علوم و فناوری چین» و «مک‌وایر استرالیا» با انجام تحقیقی مشترک به ارتباط بین انجام بازی ویدیویی و تغییر میزان ماده خاکستری مغز پی برده اند. این مطالعه روی « قشر اینسولار»، یا بخشی از چین ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

دانشگاه‌های «علوم و فناوری چین» و «مک‌وایر استرالیا» با انجام تحقیقی مشترک به ارتباط بین انجام بازی ویدیویی و تغییر میزان ماده خاکستری مغز پی برده اند.

این مطالعه روی « قشر اینسولار»، یا بخشی از چین خوردگی‌ های عمیق قشر مخ متمرکز بوده که تا کنون مطالعات بسیار محدودی روی آن صورت گرفته است. بخش بزرگی از پردازش های زبانی در این ناحیه از مغز انجام شده و مدیریت پروسه های مربوط به بو، مقایسه، همدردی و تجارب میان فردی در این منطقه از مغز صورت می‌گیرد.

در این تحقیق ۲۷ بازیکن حرفه ای و ۳۰ بازیکن آماتور ویدیو گیم مورد مطالعه قرار گرفته اند. بازی کنان حرفه ای از بین قهرمانان منطقه ای یا کشوری «لیگ آو لجندز» و «دوتا ۲» انتخاب شده و با استفاده از یک اسکنر MRI تصاویر دقیقی از قشر اینسولار آنها تهیه شده است. محققان پس از مقایسه تصاویر MRI بازیکنان حرفه ای و آماتور به ارتباط کارکردی قوی تر و افزایش ماده خاکستری در زیر نواحی اینسولار حرفه‌ای ها پی برده اند. ماده خاکستریماده خاکستری بخشی از سیستم عصب مرکزی است و تمامی کارکردهای مغز را کنترل می کند در نتیجه برقراری ارتباط قوی تر در این بخش به پردازش سریعتر داده ها و تقویت هوش کمک می کند.

از موارد دیگری که به افزایش ماده خاکستری در مغز منجر می شود می توان به خلق آثار هنری و روی آوردن به ورزش های مختلف اشاره کرد. با این حال یافته جدید محققان نشان می دهد که گیمرها نباید به اتهام کاهش هوش به خاطر نشستن پشت صندلی و اجرای بازی های ویدیویی چندان مورد شماتت و سرزنش قرار بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی