ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

تکنولوژی در اختیار سرگرمی؛ بهترین بازی های گرافیکی موبایل در سال 2018

با وجود اینکه پارسال از لحاظ بصری بازی‌های موبایل پیشرفت بزرگی نسبت به سال‌های گذشته داشتند، امسال تکنولوژی بیشتر در اختیار ارائه یک گیم‌پلی بهتر بود. نه آن جهش 2016 به 2017 دیدیم و نه ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۵ دی ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

با وجود اینکه پارسال از لحاظ بصری بازی‌های موبایل پیشرفت بزرگی نسبت به سال‌های گذشته داشتند، امسال تکنولوژی بیشتر در اختیار ارائه یک گیم‌پلی بهتر بود. نه آن جهش 2016 به 2017 دیدیم و نه دیگر عنوانی مشابه گرید اتو اسپورت داشتیم که بتواند حتی گوشی‌های قدرتمند اپل را به چالش بکشد، اما این اتفاق بدون دستاورد هم نبود.

رد پای سخت‌افزارهای جدید این بار در بقیه بخش‌ها نیز به خوبی دیده می‌شد. ابتدای سال پابجی موبایل را داشتیم که با دنیای وسیع و پرجزییاتش بتل‌رویال را به سرگرم‌کننده‌ترین حالت ممکن به گوشی‌ها آورد و در ادامه فایل فانتزی 15 انتشار یافت که یکی از عظیم‌ترین ماجراجویی‌ها روی موبایل را رقم زد.

همچنین آرک بعد از چند کلون ناموفق بالاخره یک تجربه جذاب سوم شخص از سبک بقا ارائه داد و در نهایت کال آف دیوتی لجندز که هرچند هنوز به عرضه جهانی نرسیده ولی در همان نسخه آلفا ثابت کرد که یک حرکت رو به جلو برای بازی‌های تیراندازی است. پیشرفت‌های تکنولوژی تنها به منزله گرافیک بهتر نیست و امسال این قضیه به خوبی در عناوین گوشی دیده شد.

به رسم همیشه و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، این بار نیز به سراغ بهترین‌های گرافیکی 12 ماه گذشته از دیدگاه بخش فنی رفته‌ایم. بنابراین اگر دیوایس قدرتمندی دارید و می‌خواهید آن را به چالش بکشید، مطلب «پرگرافیک ترین بازی های موبایل 2018 اندروید و iOS» را از دست ندهید.

PUBG Mobile

  • بازی آنلاین است

تا قبل از پورت پابجی بازی‌های موبایل زیادی بودند که سعی در ارائه بهترین تجربه از بتل رویال را داشتند اما هیچکدام به اندازه اثر تنسنت نتوانستند این سبک را آنگونه که باید به تصویر بکشند. پابجی موبایل با محیط‌های بزرگ و پرجزییات‌تر، رنگ‌بندی شفاف‌تر و یک Draw Distance عالی (حداکثر فاصله قابل پردازش) همان چیزی بود که از بتل رویال انتظار داشتیم. نکته اینجاست تمام این دستاوردها در حالی به دست آمدند که بازی روی خیلی از گوشی‌ها عملکرد پایداری دارد.

PUBG MOBILE

PUBG MOBILE

سازنده: Tencent Mobile قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2100 / 1530 مگابایت زبان:

Asphalt 9 Legends

  • بازی آنلاین است

پیشرفت‌های گرافیکی دست گیم‌لافت را برای ارائه یک‌ تجربه هالیوودی‌تر در آسفالت 9 باز گذاشت. بازی نه تنها جزییات گرافیکی بیشتری را به نمایش گذشت بلکه با صحنه‌های اکشن عظیمش چند تا از سریع‌وخشن‌ترین لحظه‌های ممکن را به تصویر کشید؛ در مسیری حرکت می‌کنید و ناگهان قطاری از رو به رو غافل‌گیرتان می‌کند، در این لحظه یک اشتباه به معنای عقب افتادن از رقیب‌ها خواهد بود. بازی از این صحنه‌ها کم نداشت و به لطف کیفیت بالای بخش فنی، خیلی وقت‌ها مسحورشان می‌شدید.

Asphalt 9: Legends

Asphalt 9: Legends

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1500 / 1420 مگابایت زبان:

Darkness Rises

  • بازی آنلاین است

Darkness Rises پکیجی از یک نقش آفرینی خوب است؛ گرافیک بالا، ریتم تند مبارزات، انیمیشن‌های خوب و کلاس‌های مختلفی که هر کدام قدرت‌های متفاوتی دارند. چیزی که این روزها در نقش آفرینی‌های پرتعداد گوشی کم پیدا می‌شود. در هر مرحله از Darkness Rises به سیاهچاله‌ها گوناگون می‌روید و با دشمنان می‌جنگید. همچنین می‌توانید با بقیه بازیکن‌ها یک گروه تشکیل داده یا با آن‌ها نبردهای تن به تن داشته باشید، هیولاها و حیوانات را کنترل کنید و شخصیت اصلی را ارتقا دهید.

Darkness Rises

Darkness Rises

سازنده: Nexon قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1380 مگابایت زبان:

Armajet

  • بازی آنلاین است

آرماجت اثر خیلی سریعی بوده و ویژگی که باعث شده بازی به لیست بهترین‌های گرافیکی 2018 راه یابد، حفظ این سرعت در کنار ارائه یک تجربه پایدار و با کیفیت است. آرماجت می‌خواهد اثری حرفه‌ای از سبک شوتر باشد و وقتی یک بازی سرعتی روی چنین هدفی دست می‌گذارد، در وهله اول باید سعی کند تا فریم ریت خود را ثابت نگه دارد. آرماجت تا حد زیادی به این مرحله رسید. از دیدگاه گیم‌پلی بازی شوتری دو بعدی است و در آن بازیکن‌ها به دو تیم تقسیم می‌شوند و می‌جنگند.

Armajet

Armajet

سازنده: Super Bit Machine قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 535 مگابایت زبان:

Life is Strange Before the Storm

  • بازی آفلاین است

Before the Storm که پیش‌درآمدی بر لایف ایز استرنج است هرچند به اندازه پورت فصل قبلی خودش بهینه نبود ولی اگر عملکرد بازی را روی یک دیوایس‌ قدرتمند در نظر بگیریم، می‌توانیم آن را یکی از چشم‌نواز‌ترین تجربه‌های امسال از دیدگاه گرافیکی بنامیم. در Before the Storm داستان بازی به قبل از فصل اول لایف ایز استرنج برمی‌گردد. زمانی که کلویی تازه با ریچل آشنا شده و این بار در نقش کلویی شاهد روابط بین این دو شخصیت هستیم.

Life is Strange: Before the Storm

Life is Strange: Before the Storm

سازنده: SQUARE ENIX قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2300 / 1700 مگابایت زبان:

NBA 2K19

  • بازی آنلاین و آفلاین است

اگرچه پیشرفت‌های سالانه پورت موبایل NBA 2K کمتر از چیزی است که انتظار داریم ولی همین هم کافیست تا NBA 2K19 مثل گذشته پرگرافیک‌ترین بازی ورزشی سال خودش لقب بگیرد. بازی همانند قسمت‌های قبلی بیشترین تمرکزش را روی «ارائه واقع‌گرایانه‌ترین تجربه از بسکتبال» گذاشته و در آن می‌توانید شخصیت خودتان را بسازید و در یکی از تیم‌ها به عضویت در بیایید یا کنترل تیمی را به عهده گرفته و به رقابت در معروف‌ترین تیم بسکتبال بپردازید.

NBA 2K19

NBA 2K19

سازنده: 2K Sports قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 3000 / 2650 مگابایت زبان:

Sky Gamblers - Storm Raiders 2

  • بازی آنلاین و آفلاین است

Storm Raiders 2 حماسی‌تر از چیزی است که از نبردهای هوایی روی گوشی می‌توان انتظار داشت. بازی با گرافیک بالایش یکی از بهترین تجربه‌های بصری روی گوشی را به وجود آورده، پویایی محیط‌ها باعث شده تا نبردها واقعی‌تر به نظر برسند و تعداد زیاد هواپیماهایی که در هر مرحله با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید بازی را عظیم‌تر کرده است. در Storm Raiders 2 بازیکن‌ها به دوران جنگ جهانی دوم فرستاده می‌شوند و بازی با توجه به جزییات سعی کرده این محیط را به خوبی برای مخاطب تداعی کند.

Sky Gamblers - Storm Raiders 2

Sky Gamblers - Storm Raiders 2

سازنده: Atypical Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 2500 مگابایت زبان:

Identity V

  • بازی آنلاین است

پیشرفت‌های سخت‌افزاری این امکان را به وجود آورده تا تجربه‌های کنسولی بیشتری را روی گوشی ببینیم. Identity V یکی از همین تجربه‌های امسال بود که با الهام از Dead By Daylight توانست متفاوت‌ترین بازی ترسناک 2018 هم لقب بگیرد. بازی چهار بازیکن نقش بازمانده را داشته و یک بازیکن به عنوان شکارچی وارد میدان شود. حالا بازمانده‌ها باید سعی کنند از محیط فرار کرده و شکارچی نیز وظیفه دارد تا آن‌ها را بکشد.

Identity V

Identity V

سازنده: Netease قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1300 / 1111 مگابایت زبان:

Hundred Soul

  • بازی آنلاین است

Hundred Soul فقط یک بازی خیره‌کننده گوشی از لحاظ بصری نیست. تکنولوژی‌های استفاده شده به خوبی در بخش گیم‌پلی هم خودشان را نشان می‌دهند و به‌لطف حضور انیمیشن‌های مختلف، بازی یکی از نرم‌ترین و خوش‌ ریتم‌ترین سیستم‌های مبارزات را بین بازی‌های نقش آفرینی آنلاین دارد. در Hundred Soul بازیکن‌ها به جهانی بزرگ قدم می‌گذارند و حالا با تشکیل گروه خود باید با تهدیدهای مختلفی مبارزه کنند.

Hundred Soul

Hundred Soul

سازنده: HOUND 13 قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1600 مگابایت زبان:

Left to Survive

بازی گرافیک

  • بازی آنلاین است

Left to Survive شوتری اصطلاحا On-Rail بوده که در آن شخصیت اصلی خودش گاهی اوقات حرکت کرده و مهمترین وظیفه بازیکن تیراندازی به زامبی‌ها، نجات جان انسان ها و مبارزه برای بقا است. البته با دو تفاوت نسبت به بقیه، جدا از گرافیک بالا در اینجا یک بخش ساخت و ساز وجود دارد و می‌توانید منطقه خود را ساخته و با برپایی ساختمان‌های جدید یا کاشت مزارع از مردمی که به شما پناه می‌آورند کمک کنید. ویژگی دوم را هم می توانیم بخش PVP بنامیم که در آن به مبارزه تک به تک با بقیه بازیکن‌ها می روید.

Left to Survive

Left to Survive

سازنده: My.com قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 648.5 / 453.73 مگابایت زبان:

بهترین بازی‌های گرافیکی 2017

هر چه قدر در دو سال گذشته برای گرافیک بازی های موبایل شاهد کم کاری بودیم، امسال عناوینی عرضه می شد که حتی قدرتمندترین دیوایس ها را هم به چالش می کشیدند. به لطف آزادی که سخت افزار تلفن های هوشمند امروزی در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند، کم کم داریم وارد نسل بعد عناوین موبایل از لحاظ گرافیک می شویم.

به خاطر درخشش عجیب بازی های گرافیکی موبایل امسال و جهشی که اینگونه اپلیکیشن ها داشتند، تصمیم گرفتیم نگاهی به بهترین های آن ها در سال 2017 بیاندازیم. بنابراین اگر دیوایسی قدرتمند دارید و می خواهید آن را به چالش بکشید، تا پایان با ما همراه باشید.

Shadow Fight 3

  • ناشر: Nekki
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید [لینک کمکی]
  • بازی آفلاین و آنلاین است

بزرگترین دستاورد گرافیکی Shadow Fight 3 [بررسی دیجیاتو] بهینه سازی خیلی خوب آن بود. بازی حتی روی دیوایس های میان رده نیز عملکرد مناسبی دارد و باز می تواند یک تجربه ای دلنشین را به وجود بیاورد. اما جادوی Nekki را تازه زمانی میبینید که بازی را در یک پرچمدار ببینید. مدل سازی عالی شخصیت ها، تنوع محیط ها، تکسچرهای آبجکت ها و از همه مهم تر انیمیشن های استثنایی برای هر کدام از حرکت ها باعث شد تا شادو فایت 3 از لحاظ گرافیک بتواند رقیب قدرتمند خود یعنی اینجاستیس 2 را کنار بزند.

Morphite

Morphite [بررسی دیجیاتو] شاید به خاطر استفاده از سبک Low-Poly در گرافیک خود و تنوع موجود میان تمام بخش هایش بیشتر در زمینه هنری درخشش داشته باشد ولی گستردگی عجیب بازی باعث شده تا این عنوان از لحاظ فنی نیز موفقیت بزرگی برای اسمارت فون ها به حساب بیاید. بازی با تمام چیزهایی که تاکنون روی موبایل دیده اید متفاوت است؛ مورفایت که شباهت زیادی به No Man's Sky دارد، عنوانی ماجراجویی بوده و در آن باید با رفتن به سیاره های مختلف موجودات جدیدی کشف کنید و ماموریت هایی انجام دهید.

The Witness

  • ناشر: Thekla, inc
  • قیمت: 9.99 دلار
  • پلتفرم: iOS
  • بازی آفلاین است

بخش زیادی از بازی های گرافیکی 2017 را پورت های کنسولی به عهده داشتند. شاید در گذشته نیز بعضی عناوین پلتفرم های خانگی راه شان را به موبایل پیدا کرده بودند ولی اپل با طوفانی که به راه انداخت توانست تلفن های هوشمند را به پلتفرم امن تری برای سازندگان بازی های بزرگ تبدیل کند. The Witness [بررسی دیجیاتو] هم یکی از همین عناوین است که همانند مورفایت، به خاطر محیط بزرگ و متنوعش آن را در لیست میبینیم. بازی ماجراجویی شخصیتی بی نام در جریزه ای بزرگ را روایت می کند که با حل معماها می خواهد پرده از رازها بردارد.

Grid Autosport

  • ناشر: Feral Interactive
  • قیمت: 9.99 دلار
  • پلتفرم: iOS 
  • بازی آنلاین و آفلاین است

Grid Autosport [معرفی دیجیاتو] به نوعی غول مرحله آخر بازی های گرافیکی امسال بود. Feral Interactive با پورت خود توانست روند خوبی که شادو فایت 3 و شادوگان لجندز پیش گرفتند را ادامه داده و یک بار دیگر سخت افزار تلفن های هوشمند را به چالش بکشد. گرید اتو اسپورت که به اعتقاد بعضی منتقدین بهترین بازی ماشین سواری روی موبایل است، سبکی مشابه Real Racing 3 داشته و باید در پیست مسابقات با نزدیک به 100 ماشین مختلف رقابت کنید. اتومبیل هایی که هر کدام دارای فیزیک و هندلینگ متفاوت خود هستند.

Modern Combat Versus

گیم لافت شاید درخشش دوران طلایی بازی های موبایل را نداشته باشد اما همچنان عناوینش از دیدگاه گرافیک میان بهترین ها قرار دارند. Modern Combat Versus [بررسی دیجیاتو] از لحاظ گرافیکی بهترین ساخته امسال آن ها است و با وجود نکات مثبتش، تمام ویژگی های منفی که بازی های خوب یوبیسافت دارند را یکجا در خود جا داده. اثر تازه گیم لافت به خاطر الهام از کال آو دیوتی بلک آپس 3 سرگرم کننده ترین بخش چند نفره را بین سری مدرن کامبت [حداقل برای ما] داشت اما مشکلات سرور، کمبود شدید حالت های گیم پلی و نقشه باعث شد تا بازی به جایگاهی که لایقش هست نرسد.

Shadowgun Legends

  • ناشر: MADFINGER Games
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید [لینک کمکی]
  • بازی آنلاین است

اگر بخواهیم بازی های لیست را دسته بندی کنیم، بعد از گرید اتو اسپورت در رتبه دوم Shadowgun Legends [بررسی دیجیاتو] قرار دارد. کافیست به بافت های روی زمین عکس بالا نگاه کنید تا متوجه شوید که MADFINGER Games به کمک آنریل انجین 4 چه شاهکار گرافیکی را تحویل گیمرها داده است. برخلاف قسمت های پیشین، بازی در اکثر مواقع اول شخص بوده و بیشتر به عنوان معروف دستینی شباهت دارد. بنابراین می توانید ماموریت ها را به صورت تک نفره یا چند نفره انجام داده و همچنین با بقیه بازیکن ها نبردهای دوئل یا تیمی داشته باشید.

Injustice 2

  • ناشر: Warner Bros
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید [لینک کمکی]
  • بازی آنلاین است

هر چه قدر از پیشرفت های Injustice 2 [بررسی دیجیاتو] نسبت به قسمت اول بگوییم کم گفتیم. شاید تعجب کنید، ولی تازه در این نسخه بازی تبدیل به یک عنوان «فایتینگ» شد. برخلاف گذشته که استراتژی هنگام مبارزات کم اهمیت ترین المان بازی بود در اینجاستیس 2 سازنده با دادن آزادی عمل بیشتر به بازیکن توانست طعم متفاوتی به نبردها داده و بهترین ماجراجویی ممکن از دنیای دی سی را به موبایل بیاورد. جدا از اینکه گرافیک بازی را هم به خاطر جزییات فراوان محیط ها، شخصیت ها و مدل سازی عالی آن ها به راحتی جزو بهترین های اسمارت فون ها قرار می گیرد.

NBA 2K18

  • ناشر: 2K
  • قیمت: 7.99 دلار
  • پلتفرم: iOS
  • بازی آفلاین و آنلاین است

مشابه پلتفرم های خانگی که در آن ها سری NBA 2K بهترین بازی ورزشی از دیدگاه گرافیک است، برای تلفن های هوشمند نیز همین اتفاق تکرار شده و حتی عرضه عنوان بزرگی همانند PES 2018 نتوانسته تغییری در اصل قضیه ایجاد کند. NBA 2K18 [بررسی دیجیاتو] نسبت به گذشته تفاوت چندانی به خود ندیده ولی همچنان از لحاظ گرافیک با یکی از بهترین های ورزشی اسمارت فون ها رو به رو هستیم. همین مسئله در کنار گیم پلی جذاب و وجود حالت های مختلف باعث شده تا کسانی که خواهان یک تجربه شبیه ساز از بسکتبال هستند، ساخته 2K اولین انتخاب شان باشد.

The Talos Principle

امسال انحصاری های iOS پای ثابت برترین های 2017 خواهند بود. اپل نه تنها از لحاظ سخت افزاری و به کمک آیفون ایکس توانست توجهات را به خود جلب کند، بلکه به واسطه قراردادهای انحصاری با توسعه دهندگان و پورت معروف ترین بازی های پلتفرم های خانگی برای iOS بار دیگر ثابت کرد که این سیستم عامل از لحاظ بازی با اختلاف از اندروید پیشی گرفته است. The Talos Principle [معرفی دیجیاتو] هم یکی از عناوین هست که در آن نقش رباتی را داشته و باید پازل هایی حل کنید. بازی به خاطر معماهای خلاقانه و رابطه تنگاتنگ داستان با آن ها موفق شد افتخاراتی به دست بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۹ دی ۱۳۹۷

    امسال که دیگه غوغا میکنن کال اف دیتوی که نزدیک به نسخه کنسولیش هست تو بتل رویال هم راید اوت قراره بیاد اسفالت ۹ البته فقط از لحاض گرافیک خوب بود از خیلی لحاض پسرف داشت ولی بازی های ماشینی جدیدی امسال میان که میتونن جای اونو بگیرن تازه کلی هم بازی همیشه داریم که یهو وارد میشن و قبلش خبری نمیدن خود گیم لافت هم که قرار یه بازی بسازه واسه ۲۰۱۹ که امید وارم یا نوا باشه یا در مورد یه ابر قهرمان چون گیم لافت بازی قهرمانانه رو خیلی خوب میسازه تازه امسال هم گوشی دارن قوی تر میشن خود سامسونگ s10 با کارت sd تا ۱ ترابایت میرسه که نشون میده در اینده نزدیک میشه بازی های ۱۰ گیگ هم رو گوشی ها ساخت

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۵ دی ۱۳۹۷

    کال اف دیوتی اسطوره های جنگ در سال جدید غوغا خواهد کرد بر روی اسمارت فون ها.

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۵ دی ۱۳۹۷

    همشون هم انلاینند .اسفالت 9 که فقط گرافیک داره ..مسیرهای کوتاه به شدت روی اعصابند ..و کمی بازی کنی خستع کننده میشه .
    شاداو فایت 3 رو بازی می کردم که اونم به خاطر پرداخت های درون برنامه ای مزخرف پاک کردم ..
    جون ادم بالا میاد تا پیشرفت کنی و مراحل رو رد کنی
    امیدوارم شرکت سازنده مثل شاداو فایت 2 یه نسخه ویژه براش منتشر کنه افلاین و بدون پرداخت درون برنامه

  • ابوالفضل شجاع
    ابوالفضل شجاع | ۱۴ آذر ۱۳۹۶

    واقعا شاخ درآوردم ک چرا جای real racing 3 از EA که با برنامه rr3gfx در حالت گرافیکی extra high قطعا قطعا قطعا پر گرافیک ترین باز ی اندرویده خالیه

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۱۴ آذر ۱۳۹۶

      سلام، لیست مربوط به بازی های سال «2017» هست. Real Racing 3 سال 2013 منتشر شد.

  • Mahdi Behkar
    Mahdi Behkar | ۱۳ آذر ۱۳۹۶

    Max Payne 1 رو
    تو اندرويد بازي كردم كرافيكش رو بالا برده بودن تو اندرويد باورتون بشه يا نه جذاب تر از بازي هاي نسل جديد PC بود !
    لذتي كه من با نسخه اندرويد max Payne داشتم رو max payne نسخه pc به اونم اندازه نبود
    بازي تو موبايل خيلي جذابيت داره مخصوصا بازي هاي PC رو اندرويد مهم نيست قديمي هم باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی