ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ماسک بوهای مختلفی را برای شما شبیه سازی می‌کند

بسیاری از وقت‌ها بویایی انسان دست کم گرفته می‌شود اما بخشی مهمی از زندگی ما به همین حس بستگی دارد. به تازگی یک دستگاه واقعیت مجازی با نام ماسک FeelReal VR ساخته شده که می‌تواند بوی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۶ دی ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

بسیاری از وقت‌ها بویایی انسان دست کم گرفته می‌شود اما بخشی مهمی از زندگی ما به همین حس بستگی دارد. به تازگی یک دستگاه واقعیت مجازی با نام ماسک FeelReal VR ساخته شده که می‌تواند بوی مواردی همچون، باران،‌گرما و باد را روی صورت شما شبیه‌سازی کند.

در حال حاضر می‌توان از ماسک FeelReal VR روی اکثر هدست‌های واقعیت مجازی موجود در بازار مثل پلی استیشن وی آر، اچ تی سی وایو و آکیلیس ریفت استفاده کرد که البته جلوه خنده‌داری به صورت کاربران می‌دهد. لازم به ذکر است که اتصال این ماسک با هدست‌ به صورت مغناطیسی صورت می‌گیرد.

سازندگان این دستگاه می‌گویند که از آن‌ می‌توان برای شبیه سازی موقعیت‌ فیلمی که تماشا می‌کنید یا بازی ویدیویی که در حال تجربه آن هستید استفاده کرد. در حال حاضر ۲۵۵ بوی مختلف برای این ماسک در نظر گرفته شده که بخش زیادی از آن‌ها شامل بوهای آشنایی مثل بوی قهوه و باروت می‌شود.

ماسک FeelReal VR

البته ماسک FeelReal VR تنها شامل شبیه سازی بو نبوده و سنسورهای خاصی در این دستگاه تعبیه شده‌اند که توانایی تولید گرما و سرما و پخش کردن آن در صورت شما را دارند. برای مثال این دستگاه می‌تواند حسی شبیه قرار گرفتن روی قله کوه، قرار گرفتن غبار آب روی صورت یا گیر کردن در صحرا را برای شما شبیه سازی کند. تیم سازنده FeelReal می‌‌گوید که سازندگان بازی‌هایی مانند اسکایریم و Beat Saber می‌توانند به راحتی و با استفاده از پلاگین‌هایی، استفاده از این ماسک را در عناوین خود امکان پذیر کنند. همچنین این ماسک از ویدیوهای ۳۶۰ درجه هم پشتیبانی می‌کند.

البته نباید بیش از اندازه به موفقیت FeelReal دل بست و پیش از این هم شاهد دستگاه‌های مشابه‌ای بودیم که به دلایل زیادی به موفقیت نرسیدند. در انتها باید گفت که هنوز تاریخ عرضه و قیمت مشخصی برای این ماسک در نظر گرفته نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Tiger
    Tiger | ۷ دی ۱۳۹۷

    یه زمانی منم همچین طرحی تو ذهنم بود،ولی واقعا نمیدونستم به کی باید بگم و اصلا از طرحم حمایت می کنند یا نه؟
    بهرحال خوشحالم که بالاخره یکی ساختش تا ملت ازش استفاده کنند.

    • milad_shaker
      milad_shaker | ۷ دی ۱۳۹۷

      شنیدم که میگن هر ایده که توی ذهن یک نفر شکل میگیره، همزمان توی ذهن ۱۷ نفر دیگه هم شکل میگیره.. حالا نمیدونم عددش چقدر درسته اما اونی موفقه که اون ایده رو پیگیری میکنه و به نتیجه میرسونه.. البته راجب ایده شما خب توی ایران با توجه به امکانات به شدت محدود، آنچنان جای کار نداشته متاسفانه.. اما در کل خیلی خوبه که ایده ها رو رها نکنیم و پیگیرشون شیم :)

مطالب پیشنهادی