ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از سنسور سه بعدی سونی در آیفون 2019 استفاده می کند؟

سونی در حال برنامه ریزی برای تولید تعداد زیادی از سنسور‌های سه بعدی در سال آینده است. این اتفاق بعد از آن می‌افتد که برخی از شرکت‌های معروف نسبت به استفاده از سنسورهای سه بعدی ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

سونی در حال برنامه ریزی برای تولید تعداد زیادی از سنسور‌های سه بعدی در سال آینده است. این اتفاق بعد از آن می‌افتد که برخی از شرکت‌های معروف نسبت به استفاده از سنسورهای سه بعدی سونی در محصولات خود ابراز علاقه کردند. یکی از این شرکت‌ها اپل است که احتمالا بخواهد از این سنسور‌ها در دوربین آیفون‌های ۲۰۱۹ استفاده کند.

شرکت ژاپنی در تلاش است تا تولید ماژول‌های پشتی و جلویی دوربین‌های سه بعدی را آغاز کند و علاوه بر این به تولید نرم افزاری برای این ماژول‌ها بپردازد تا توسعه دهندگان بتوانند تصاویر سه بعدی متفاوت را با آن ایجاد نمایند.

یکی از نمونه‌های اولیه‌ی تکنولوژی دوربین سه بعدی مربوط به دوربین‌های TrueDepth اپل است که روی آیفون X به بعد مورد استفاده قرار گرفت. این دوربین‌ها می‌توانند عمق تصاویر را تشخیص دهند و اشیا را به صورت سه بعدی تصویر کنند. مثل بدن یا صورت انسان.

اخبار افزایش علاقمندی شرکت‌ها به استفاده از سنسور‌های سه بعدی سونی در حالی مطرح می‌شود که بخش تولید دوربین موبایل سونی وضعیت مناسبی در سال‌های گذشته نداشته است.

به طور حتم درخواست برای استفاده از تکنولوژی سونی هنوز مورد ارزیابی قرار نگرفته و مشخص نیست که کاربران چقدر از تکنولوژی دوربین سه بعدی استقبال کنند. تولید این سنسور‌ها تا پایان سال ۲۰۱۸ با سه درصد افت رو به رو شده و پیش بینی می‌شود که تنها دارای رشد ۲.۶ درصدی در سال ۲۰۱۹ باشد.

اپل پیش از این تلاش‌هایی در زمینه‌ی تولید هدست‌هایی برای ایجاد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده داشته و می‌خواست این موارد را با رزولوشن 16K به تصویر بکشد. موضوعی که هنوز نه در آیفون و نه در کامپیوتر‌هایش به راحتی امکان پذیر نیست.

این که چنین دستگاهی هرگز از کوپرتینو خارج شود یا نه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما به طور قطع می‌توان گفت که شرکت آمریکایی به دنبال تکنولوژی سه بعدی است و آینده‌ی خود را در ارائه‌ی هرچه بهتر واقعیت افزوده می‌بیند. به نظر می‌رسد که اپل واقعیت افزوده را تکنولوژی مفید‌تری نسبت به واقعیت مجازی می‌داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • shs77
    shs77 | ۷ دی ۱۳۹۷

    " اخبار افزایش علاقمندی شرکت‌ها به استفاده از سنسور‌های سه بعدی سونی در حالی مطرح می‌شود که بخش تولید دوربین موبایل سونی وضعیت مناسبی در سال‌های گذشته نداشته است "

    پس کدوم شرکت دوربین های موبایل بهتر از سونی زده و موفقه؟! موفق تر از سونی که کل بازار رو دستش گرفته؟! ? چون بخش موبایلش ضررده هست و فروشش پایینه یعنی باقی بخش ها هم مشکل دارن؟!

مطالب پیشنهادی