ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنچمارک هلیو P90 قدرت‌نمایی این چیپست بین میان رده ها را نشان می‌دهد

مدتی از معرفی جدیدترین چیپست میان‌رده مدیاتک یعنی هلیو P90 می‌گذرد و حال بنچمارک های منتشر شده از این پردازنده قدرت واقعی آن را نشان می‌دهد. هلیو P90 در بنچمارک Antutu موفق به کسب امتیاز ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

مدتی از معرفی جدیدترین چیپست میان‌رده مدیاتک یعنی هلیو P90 می‌گذرد و حال بنچمارک های منتشر شده از این پردازنده قدرت واقعی آن را نشان می‌دهد.

هلیو P90 در بنچمارک Antutu موفق به کسب امتیاز ۱۶۲ هزار شده که این پردازنده را هم‌رده با میان رده‌های دیگری مانند اسنپدراگون ۶۷۰ با ۱۵۰ هزار امتیاز و اسنپدراگون ۷۱۰ با ۱۷۰ هزار امتیاز قرار می‌دهد.

هلیو P90 طی سال آینده میلادی در گوشی‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت و با توجه به امتیازهای این پردازنده، باید منتظر استفاده از آن در گوشی‌های میان‌رده یا بالاتر از آن باشیم.

هلیو P90

دلیل رسیدن به این امتیاز، استفاده این چیپست از یک پردازنده ۸ هسته ای بوده که شامل دو هسته Cortex A-75 با فرکانس ۲.۲ گیگا‌هرتز و ۶ هسته Cortex A-55 با فرکانس ۲ گیگا‌هرتز برای انجام کارهای سبک‌تر است. هلیو P90 با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری ساخته شده و از حسگر دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تکی یا دوربین دوگانه با حسگرهای ۱۶ و ۲۴ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر عکاسی، در زمینه فیلمبرداری هم امکان ضبط ویدیوهای آهسته با نرخ 480 فریم در ثانیه با این چیپست وجود داشته که چنین ارقامی برای یک گوشی میان رده فوق العاده است. پیش از این هم امتیاز بنچمارک هوش مصنوعی هلیو P90 آن را بالاتر از چیپست های پرچمداری همچون اسنپدراگون 845 قرار داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی