ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با کارآموز اپل که ۵۰۰ ایموجی اول را طراحی کرده آشنا شوید

آخرین به روز رسانی نرم افزاری اپل یعنی iOS 12.1، تقریباً ۱۵۷ ایموجی به شمار این شکلک‌ها اضافه کرد. این مسئله موجب شد که تعداد کلی ایموجی‌های طراحی شده با در نظر گرفتن نژاد و ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

آخرین به روز رسانی نرم افزاری اپل یعنی iOS 12.1، تقریباً ۱۵۷ ایموجی به شمار این شکلک‌ها اضافه کرد. این مسئله موجب شد که تعداد کلی ایموجی‌های طراحی شده با در نظر گرفتن نژاد و رنگ مو‌های مختلف، به رقم باورنکردنی ۲۸۲۳ عدد برسد.

شاید برای نسل جدید باور این مطلب بسیار سخت باشد اما تقریباً یک دهه پیش، کاربران مجبور بودند از کلمات برای بیان احساسات در پیغام‌های کوتاهشان استفاده کنند و عمر این شکلک‌های بامزه تنها ده سال است.

جالب است بدانید که برنامه‌ی تولید این سری ایموجی‌ها چگونه بوده و خالی از لطف نیست با کارآموز اپل که ۵۰۰ ایموجی اول را طراحی کرده آشنا شوید. آنجلا گُزمن تابستان سال ۲۰۰۸ میلادی کارآموز شرکت اپل شد و در روزهای آغازین این شغل با پدیده‌ای مواجه شد که دقیقاً معنی آن را نمیدانست.

او در ابتدا اصلاً نمی‌دانست ایموجی چه چیزی است و یک موبایل تاشو در اختیار داشت اما حین دوره‌ی کارآموزی خود یک آیفون دریافت کرد و موفق شد علاوه بر آشنایی با این پدیده‌ی جدید، روی طراحی ۵۰۰ ایموجی مختلف کار کند.

او مشخصاً علاقه خاصی به قلب‌های رنگارنگ طراحی شده برای موبایل‌ها دارد و می‌داند که قلب قرمز به علت معنای خاصش، تقریباً جزو محبوبترین ایموجی‌ها به شمار می‌رود.

او باور دارد که ایموجی حلقه‌ی نامزدی، سخترین پروژه کاری‌اش به شمار می‌رود و وی چندین روز مجبور بوده به صفحه نمایش خود خیره شود تا بتواند جزئیات کاملی برای این ایموجی طراحی کند.

البته تیم طراحی کم کم متوجه شد که می‌تواند برای طراحی بسیاری از ایموجی‌های جدید از چیدمان موارد قبلی استفاده کند و بدین شکل زمان زیادی در پروسه را ذخیره نماید.

آنجلا پس از چهار سال فعالیت در اپل، به استخدام گوگل درآمده و جزو مدیران طراحی این کمپانی به شمار می‌رود. با این وجود هنوز هم ایموجی‌ها را فرزندان خود می‌داند و بارها از ایموجی شانه بالا انداختن استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Bahman
    Bahman | ۱۰ دی ۱۳۹۷

    ایموجی از نظر من یک چیز خیلی سطحیه ولی از وقتی اپل توی تکنولوژی پیشرفت کرده این مسئله رو خیلی بزرگ جلوه میده

  • poison1364
    poison1364 | ۹ دی ۱۳۹۷

    ایموجی فقط یاهو مسنجر ؛)

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۱۱ دی ۱۳۹۷

      اونا اسمشون Smiley بود نه Emoji...

مطالب پیشنهادی