ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبلت‌های سرفیس پرو بعدی احتمالاً از درگاه USB-C مغناطیسی بهره می‌برند

اخیراً پتنت جدید توسط مایکروسافت ثبت شده که نشان می‌دهد کمپانی ردموندی قصد دارد از سیستم USB-C مغناطیسی برای تبلت‌های سرفیس پرو بعدی استفاده نماید. بدین ترتیب کاربران می‌توانند به آسانی و سرعت بیشتری گجت‌ها ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

اخیراً پتنت جدید توسط مایکروسافت ثبت شده که نشان می‌دهد کمپانی ردموندی قصد دارد از سیستم USB-C مغناطیسی برای تبلت‌های سرفیس پرو بعدی استفاده نماید. بدین ترتیب کاربران می‌توانند به آسانی و سرعت بیشتری گجت‌ها را به درگاه تبلت متصل نمایند.

تبلت سرفیس پرو 6 از ویژگی سرفیس کانکت انحصاری این شرکت بهره می‌برد اما برای تبلت سرفیس گو، درگاه USB-C درنظر گرفته شده و بر اساس پتنت جدید مایکروسافت به نظر می‌رسد از این پس چنین سیستمی برای تمامی تبلت‌های سری سرفیس پرو انتخاب شود.

این پتنت که توسط سازمان جهانی مالکیت فکری در خرداد ماه امسال ثبت شده، در واقع مکانیسم اتصال فعال مغناطیسی نام گرفته است.

در این پتنت، یک کابل USB-C به نمایش گذاشته می‌شود که در اطراف آن، آهنربا‌هایی تعبیه شده است. داخل حفره‌ی درگاه تبلت، خاصیت مغناطیسی دارد و بدین شکل کاربر می‌تواند به راحتی کابل را نزدیک درگاه رها کند. پس از این اتفاق، کابل به صورت اتوماتیک به درگاه وصل می‌شود و سر جای درستش قرار می‌گیرد.

بدین ترتیب دیگر نیازی نیست کاربر دقت و فشار زیادی برای تبلت‌هایش در نظر بگیرد. حتی ممکن از وارد شدن آسیب‌های احتمالی به این تبلت‌ها جلوگیری شود.

گفته شده که اگر حتی یک کابل USB-C معمولی هم به درگاه مذکور متصل شود هم خاصیت مغناطیسی درگاه، موجب می‌شود که کابل را محکم در جای درستش نگاه دارد.

این سیستم که در ابتدا توسط کمپانی کوپرتینویی برای درگاه تاندربولت لپتاپ‌هایش برگزیده شده بود، می‌تواند وارد شدن آسیب به کابل و درگاه جلوگیری کرده و عمر آن را بالا ببرد.

البته پیش از این نیز در برخی دستگاه‌ها چنین پورت‌هایی در نظر گرفته شده اما اولین بار است که کمپانی ردموندی پتنتی در این زمینه منتشر می‌کند و علاقه خود را به این قابلیت نمایان می‌کند.

البته هنوز این مسئله تنها در حد پتنت باقی مانده و معلوم نیست از این تکنولوژی در تبلت‌های بعدی سری سرفیس پرو استفاده شود اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد، کاربران از آن استقبال خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی