ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سال نوی میلادی
تکنولوژی

پلیس نیویورک با پهپاد میدان تایمز را در شب سال نو زیر نظر می گیرد

پیش بینی می شود که در شب سال نو میلادی، هزاران هزار نفر از مردم در میدان تایمز نیویورک گرد هم بیایند تا واپسین دقایق ۲۰۱۸ را در کنار یکدیگر سپری کرده و همراه هم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

پیش بینی می شود که در شب سال نو میلادی، هزاران هزار نفر از مردم در میدان تایمز نیویورک گرد هم بیایند تا واپسین دقایق ۲۰۱۸ را در کنار یکدیگر سپری کرده و همراه هم به استقبال سال جدید بروند. اما امسال مقامات نیویورک قصد دارند که برای نخستین بار از تکنولوژی پهپاد برای تامین امنیت این مراسم استفاده نمایند. استفاده از پهپاد و البته تکنولوژی ضد پهپاد نیز در راستای طرح های آمریکا برای مقابله با تروریسم کلید می خورد.

جان میلر معاون اطلاعاتی و مقابله با تروریسم پلیس نیویورک در جریان کنفرانس خبری روز گذشته خود اظهار داشت:

این پهپادها قرار است در کنار دیگر اقدامات امنیتی و تکنولوژی های مدرن از جمله ۱۲۲۵ دوربین پورتابل و ثابت، تامین امنیت مراسم شب سال نو میلادی را بر عهده بگیرند.

میلر در ادامه گفت:

تفاوت امسال با سال های قبل استفاده از تکنولوژی ضد پهپاد و خود پهپادهاست. ما در واقع قصد داریم از پهپادهای پلیس نیویورک برای نظارت بر این گردهمایی استفاده کنیم. البته قبلا چنین کاری انجام نداده ایم اما با این کار نمای هوایی از تجمع را خواهیم داشت و میتوانیم دوربین را با سرعت به موقعیت های مشخصی از جمعیت عظیم تجمع کنندگان هدایت کنیم.

براساس اعلام نیویورک پست دست کم یک پهپاد قرار است که در راس ساختمانی در منطقه مستقر شود تا از حملات احتمالی جلوگیری نماید.

بلومبرگ هم به نقل از James P. O’Neill کمیسر پلیس گزارش داده که هزاران افسر پلیس در مراسم شب سال نو نیویورک آماده به خدمت هستند و این یعنی دست کم در هر سه متر از موقعیت مراسم یک افسر پلیس یا لباس شخصی حضور خواهد داشت. هلیکوپتر، وسایل مسدود سازی راه و سگ های مین یاب نیز همگی در این مراسم حضور خواهند داشت.

وقوع حملات تروریستی متعدد در آمریکا چندسالی است که آرامش را از مقامات پلیس در ایالت های مختلف این کشور گرفته و همه ساله افراد بسیاری به خصوص در مراکز آموزشی آمریکا به خاطر این حملات به کام مرگ کشیده می شوند. حالا به نظر می رسد که تکنولوژی وارد عمل شده تا خسارت های جانی و مالی ناشی از حملات تروریستی را به حداقل میزان ممکن برساند و چه بسا راهکار نهایی برای رفع این بحران همان تکنولوژی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۱۰ دی ۱۳۹۷

    خوش بحالتون

مطالب پیشنهادی