ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آسیب پذیری USB
تکنولوژی

پروتکل جدید، USB-C را در مقابل بد افزارها امن تر می کند

شارژرها و دستگاه های بهره مند از درگاه USB-C روز به روز فراگیرتر می شوند. استفاده از این درگاه، ساده تر از میکرو USB یا مینی USB است اما همچنان می تواند به طور بالقوه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ دی ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

شارژرها و دستگاه های بهره مند از درگاه USB-C روز به روز فراگیرتر می شوند. استفاده از این درگاه، ساده تر از میکرو USB یا مینی USB است اما همچنان می تواند به طور بالقوه با ریسک های امنیتی همراه باشد. هکرها می توانند گوشی هوشمند، کامپیوتر و ... را که با استفاده از این درگاه به وسیله ای دیگر متصل شده اند به بدافزار آلوده کرده و اطلاعات آنها را سرقت کنند. اکنون انجمن پیاده سازی USB خبر از برنامه احراز هویت USB-C داده که می تواند به آسیب پذیری USB ناشی از مشکلات امنیتی ذکر شده پایان دهد.

بر اساس این برنامه احراز هویت مبتنی بر رمزنگاری بهینه برای دستگاه ها و شارژرهای USB-C تعریف شده. هر سیستم میزبان به محض اتصال می تواند با استفاده از این پروتکل، اعتبار دستگاه یا شارژر را تأیید کند.

آسیب پذیری USB

به عنوان نمونه تصور کنید که گوشی هوشمند خود را به یک شارژر در یک مکان عمومی متصل می کنید اما گوشی که از این استاندارد بهره می برد تنها می تواند از شارژرهای تأیید شده انرژی دریافت کند. علاوه بر این سازنده های سخت افزارها می توانند راهکارهای ویژه ای را برای کامپیوترهای شخصی در نظر بگیرند تا تنها امکان اتصال حافظه های USB مورد تأیید وجود داشته باشد. این مورد می تواند در شرکت ها کاربرد داشته باشد تا تنها اجازه اتصال دستگاه های USB خاص داده شود.

در حال حاضر این برنامه تنها پیشنهادهایی را ارائه می دهد و هیچ گونه اجباری برای پیاده سازی وجود ندارد اما همین پروتکل می تواند اشاره به نیازهای امنیتی آینده برای USB-C داشته باشد. از آنجایی که روز به روز بر محبوبیت این درگاه افزوده می شود هکرها هم اشتیاق بیشتری به یافتن آسیب پذیری های آن و سوء استفاده نشان می دهند، به همین دلیل راهکارهای ارائه شده می توانند نقش مهمی در امن تر کردن محصولات آتی بازی کند.

 

تماشا کنید: سال ۲۰۱۸ میلادی به روایت گو پرو با کیفیت 4K

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Javid Javdani
    Javid Javdani | ۱۳ دی ۱۳۹۷

    خیلی خوب بود .

مطالب پیشنهادی