ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Holedown؛ بلوک‌هایی که به زیر زمین رفتند

کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (Game Developers Conference) یکی از مهمترین رویدادهای گیمینگ سال در زمینه اشتراک‌گذاری ساخت بازی‌های ویدیویی است و شاید هیجان‌انگیزترین بخش این رویداد برای گیمرها جوایز آن باشد؛ هر ساله طی مراسم Game ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (Game Developers Conference) یکی از مهمترین رویدادهای گیمینگ سال در زمینه اشتراک‌گذاری ساخت بازی‌های ویدیویی است و شاید هیجان‌انگیزترین بخش این رویداد برای گیمرها جوایز آن باشد؛ هر ساله طی مراسم Game Developers Choice Awards بهترین‌های سال انتخاب می‌شوند.

با این تفاوت نسبت به بقیه رویدادهای مشابه که در اینجا، داوران همگی از بازیسازها هستند و نتیجه نهایی در واقع مجموع نظر صدها توسعه‌دهنده مختلف است. به‌همین‌خاطر هم جوایز Game Developers Choice Awards همیشه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و سازندگان بازی‌های سال نگاه ویژه‌ای به آن داشته‌اند.

Holedown

تمام این حرف‌ها را زدم تا با یک پیش‌زمینه مشخص‌تر به سراغ Holedown برویم، عنوانی تقریبا ناشناخته که نامزد «بهترین بازی موبایل» این رویداد شده و در کنار فلورنس، گیم آف ترونز، ادیسه آلتو و Donut County شانسش را برای کسب یکی از مهمترین جایزه‌های سال 2018 امتحان می‌کند.

Holedown شبیه به نسخه سرگرم‌کننده‌تر بازی‌های سبک «شکننده بلوک‌ها» (Bricks Breaker) است و با وجود اینکه هسته اصلی گیم‌پلی دست نخورده باقی مانده اما همزمان با حضور المان‌های جدید شاهد یک تجربه پیچیده‌تر، متنوع‌تر و شاید حتی اعتیادآورتر نسبت به نمونه‌های مشابه هستیم.

در Holedown هم با توپ‌هایی که در اختیار بازیکن داده می‌شود، باید بلوک‌ها را از بین برد. در این میان با هر پرتاب بلوک‌ها بالاتر می‌آیند و طبیعتا اگر به موقع نابود نشوند، خواهید باخت. بازی با سه ایده توانسته خودش را از کلیشه‌های هم‌سبکش جدا کند: محدودیت پرتاب‌ها، سیستم ارتقا و افتادن بلوک‌ها.

در بقیه بازی‌های Bricks Breaker هرچه‌قدر که بازیکن خواست می‌تواند توپ‌ها را پرتاب کند و تنها عاملی که در این میان موجب شکست می‌شود، بالا آمدن بلوک‌ها و رسیدن‌شان به مرز مشخص شده است. Holedown کار را سخت‌تر کرده، در اینجا محدودیت پرتاب هم دارید و مثلا هر دفعه فقط می‌توانید 20 تا توپ پرتاب کنید.

این ایده یک مزیت بزرگ و یک نکته منفی دارد. بخش مثبت ماجرا این است که بازی‌های آرکید معمولا به خاطر بی‌نهایت بودن‌شان کاربر را خسته می‌کنند. در حالی که Holedown با محدودیت پرتاب‌ها توانسته تجربه‌های کوتاه‌تری به وجود بیاورد. تقریبا مشابه همان کاری که کینگ با کندی کراش انجام داده، البته در راهی متفاوت.

اما نکته منفی این قضیه به تاثیر نادرست این کوتاهی در رکورد بازیکن‌ها برمی‌گردد. یکی از دلایلی که بازیکن‌ها معمولا معتاد بازی‌های آرکید می‌شوند، کسب رکوردهای بیشتر است و Holedown با این محدودیت همیشه کاربر را تا یک جایی نگه می‌دارد. اینجاست که سیستم ارتقا به کمک بازی آمده تا این مشکل کاملا برطرف شود.

در بازی آیتم‌های زیادی برای ارتقا وجود دارد و یکی از آن‌ها همین کاهش پرتاب محدودیت‌ها است. با آیتم‌های بنفش رنگی که در هنگام بازی به دست می‌آورید، می‌توانید این محدودیت را کمتر کرده و در نتیجه بیشتر به تجربه بازی بپردازید. این از سیستم ارتقا و محدودیت پرتاب‌ها، افتادن بلوک‌ها چیست؟

در Holedown بعضی بلوک‌ها روی یکدیگر قرار دارند. در واقع اگر بلوک پایینی را اول بزنید، بلوک‌های بالایی با هر رقمی که دارند خودشان نابود می‌شوند. این ایده به خودی خود هم Holedown را استراتژی‌محورتر کرده و هم لذت‌بخش‌تر؛ بلوک‌ها نزدیک به مرز مشخص شده می‌رسند و با یک حرکت ، بلوک‌های پایینی را می‌زنید تا بقیه نیز از بین بروند. از آن لحظه‌هایی که باعث می‌شود به خودتان افتخار کنید.

Holedown همان چیزی است که بازی‌های آرکید این روزهای گوشی باید باشند. سازنده تجربه‌ای را ارائه داده که برخلاف بازی‌های مشابه دیگر یک بار مصرف نیست و مدت بیشتری می‌تواند مخاطبش را سرگرم کند. بنابراین مطلب را با یک پیشنهاد به پایان می‌رسانم؛ اگر از آن‌هایی هستید که در مترو، ایستگاه اتوبوس یا مواقع بی‌حوصلگی با گوشی بازی می‌کنید، Holedown را از دست ندهید.

holedown

holedown

سازنده: webbfarbror قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 87.6 / 54.26 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۷ دی ۱۳۹۷

    و اما این بازی که معرفی شده عالیه
    واقعا برخی بازی ها که ناشناخته می مونند در حقشون ظلم میشه و برخی دیگه که چرت و پرتند تو گوگل پلی میلیونی دانلود میشند ..یه نمونش کندی کرش ...

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۶ دی ۱۳۹۷

    گیم لافت دیگه اون گیم لافت سالهای قبل نیست
    دیگه خبری از بازی های بزرگ مثل مرد عنکبوتی ..دارک نایت ..تن تن ..9 میلی متری .. مدرن کمبت 3 و 4 ..نوا 3 و کلی عنوان افلاین دیگه که هم گیم پلی و هم گرافیکشون بهتر از بازی های الان گیم لافت هست ..
    بازی های گیم لافت الان عناوینی انلاین و به شدت وابسته به پرداخت های درون برنامه ای شدند که حداقل از نظر من تو ایران بازیهاش به درد نمی خورند ..

    • Mamad Shafi
      Mamad Shafi | ۱۶ دی ۱۳۹۷

      دقیقا من هم واسه همین دارم میگم که بازی های که فراموش شده هستن و قدیمی و کلا تاریخچه سری محجوب اسفالت یا نوا یا مدرن کامبت رو بزارن الان که کلا گیم لافت رفته رو هوا سالی یه بازی میدن اون هم با کلی مشکل

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۱۶ دی ۱۳۹۷

    اقای کریمی قبلا در مورد گیم لافت بررسی های زیادی گذاشتین ولی اگه میتونید مثلا یه چیزی در مورد سری های معروف این شرکت بنویسی مثلا در مورد اسفالت از نسخه اولش تا نسخه نهم بررسی کنید تاریخچه بازی رو یا مثلا در مورد بازی های قدیمی این شرکت که فراموش شدن هم حرف بزنید مثل گنگستر ریو یا مثلا نسخه اول جی تی ریسینگ چون کمتر سایتی به این ها پرداخته

مطالب پیشنهادی