ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی از Kunpeng 920، قدرتمندترین پردازنده ARM برای سرورها رونمایی کرد

هواوی امروز از پردازنده ای مبتنی بر ARM و قدرتمند برای سرورها رونمایی کرد که Kunpeng 920 نامیده می شود. هدف اصلی از تولید این پردازنده، بهبود پرفورمنس و کارایی پردازش اطلاعات حجیم، حافظه های ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۲۳:۳۸

هواوی امروز از پردازنده ای مبتنی بر ARM و قدرتمند برای سرورها رونمایی کرد که Kunpeng 920 نامیده می شود. هدف اصلی از تولید این پردازنده، بهبود پرفورمنس و کارایی پردازش اطلاعات حجیم، حافظه های توزیع شده و اپلیکیشن های ARM بوده است.

کمپانی غول چینی موفق به ساخت پردازنده ای 64 هسته ای با فرکانس کاری 2.6 گیگاهرتز شده و از آن جایی که تولید Kunpeng 920 با فرآیند 7 نانومتری انجام می شود، عملکردش به ازای هر وات به شکل قابل توجهی بهتر از نمونه های پیشین خواهد بود. معماری این چیپ براساس استاندارد ARMv8 انجام شده و می تواند به الگوریتم های پیش بینی انشعاب سرعت ببخشد. هواوی ضمناً ادعا می کند که عملکرد این چیپ 25 درصد از استانداردهای صنعت بیشتر است و تا 30 درصد در مصرف انرژی بهینه تر.

علاوه بر این، پلتفرم هواوی از حافظه 8 کاناله DDR4 با 46 درصد پهنای باند بیشتر نسبت به رقبا پشتیبانی می کند. رابط های کاربری نسل چهارم PCIe و CCIX هم پشتیبانی می شوند و امکان دستیابی به پهنای باندی تا 640 گیگابیت بر ثانیه را امکان پذیر می کنند.

در نهایت باید افزود که پردازنده Kunpeng 920 بزودی راه خود را به سه مدل از سرورهای TaiShan هواوی باز خواهد کرد؛ یک مدل که بر عملکرد حافظه متمرکز است، یک مدل که تراکم حافظه انبوه ارائه می کند و یک مدل که میان این دو به تعادل رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی