ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هایسنس با تکنولوژی ULED XD، تلویزیون هایی با دو لایه پنل نمایشگر می سازد

کمپانی هایسنس در نمایشگاه CES امسال از تازه ترین تکنولوژی تلویزیون های خود رونمایی کرد که ULED XD نامیده می شود. هایسنس با این تکنولوژی، دو پنل نمایشگر را داخل قاب تلویزیون جای می دهد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۵

کمپانی هایسنس در نمایشگاه CES امسال از تازه ترین تکنولوژی تلویزیون های خود رونمایی کرد که ULED XD نامیده می شود. هایسنس با این تکنولوژی، دو پنل نمایشگر را داخل قاب تلویزیون جای می دهد و به ادعای خودش، ULED XD شامل تکنولوژی های دیگری مانند چیپست های بهتر و الگوریتم های پردازش تصویر جدید نیز هست که «رنگ مشکی بسیار عمیق و روشنایی حیرت انگیز» را به ارمغان می آورند.

هایسنس با تکنولوژی ULED XD دو پنل را در مقابل بک لایت LED قرار می دهد و یک نمایشگر 4K RGB، در لایه سوم و بالایی خواهد بود. در میان پنل 4K و بک لایت، یک پنل 1080p قرار می گیرد که تصاویر را به صورت سیاه و سفید به نمایش در می آید. این بدان معناست که تصویر نهایی، ترکیبی از نور منبع LED و تصویر سیاه و سفید خواهد بود که در تئوری، به نمایش رنگ های مشکی عمیق تر منجر می شود.

کمپانی مورد اشاره جزییات بیشتری درباره این تکنولوژی ارائه نکرده اما می گوید روشنایی تلویزیون هایش به 2900 نیت می رسد و ضمناً می توان شاهد «بالاترین دامنه داینامیک» روی یک پنل LCD بود. عملکرد این تکنولوژی در دنیای واقعی مشخص نیست و صرفاً باید به کنفرانس خبری پر زرق و برق هایسنس بسنده کرد؛ اما قطعاً مشاهده ULED XD در دنیای واقعی جالب خواهد بود و باید دید که پنل سیاه و سفید میانی تا چه حد تفاوت ایجاد می کند. علاوه بر این باید در نظر داشت که این پنل اضافی، می تواند قیمت دستگاه را به شکل قابل توجهی افزایش دهد؛ هرچند که هایسنس هنوز جزییات مربوط به قیمت گذاری تلویزیون های مجهز به این تکنولوژی را اعلام نکرده.

هایسنس در بخشی دیگر از کنفرانس خود به صحبت درباره زبان طراحی جدیدش، یعنی «One Design» برای تلویزیون هایی پرداخت که می توانند به دیوار آویزان شوند. هایسنس Sonic One نخستین تلویزیونی خواهد بود که از این زبان طراحی پیروی می کند و در عریض ترین بخش خود، 1.1 اینچ است؛ اما برخلاف تلویزیون های فوق باریک ال جی، نمونه های هایسنس از اسپیکر داخلی هم بهره مند شده اند. یک اسپیکر پیزوالکتریسیته هم در پشت دستگاه قرار دارد که صدا را به سمت تماشاگر می فرستد تا تجربه صوتی بهتری حاصل شود.

تلویزیون پرچمدار U9F هم یکی دیگر از رونمایی های هایسنس در نمایشگاه CES بود. این تلویزیون 75 اینچی کوانتوم دات، با بک لایت 2200 نیتی، دالبی ویژن و گاموت رنگی وسیع از راه می رسد و الگوریتم هایی برای بهبود کیفیت تصویر دارد. U9F با قیمت خرده فروشی 3500 دلار عرضه می شود که در قیاس با مدل های مشابه اندروید تی وی و Roku بسیار گزاف به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی