ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه آتنا
تکنولوژی

پروژه آتنای اینتل به‌دنبال ایجاد تحول اساسی در الترابوک‌ها

اینتل در پی راه اندازی برنامه ای سالیانه است که با مشارکت تولیدکنندگان عمده کامپیوتر، نسل جدیدی از الترابوک ها را به دنیا معرفی خواهد کرد. این طرح که «پروژه آتنا» (Project Athena) نام گرفته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

اینتل در پی راه اندازی برنامه ای سالیانه است که با مشارکت تولیدکنندگان عمده کامپیوتر، نسل جدیدی از الترابوک ها را به دنیا معرفی خواهد کرد.

این طرح که «پروژه آتنا» (Project Athena) نام گرفته شامل ارائه قابلیت هایی نظیر پشتیبانی از نسل پنجم شبکه های ارتباطی 5G و هوش مصنوعی در الترابوک ها خواهد بود. کمپانی آمریکایی بدین منظور سالیانه لیستی از مشخصات را ارائه می کند که تولیدکنندگان برای دریافت تاییدیه باید آنها را در محصولاتشان لحاظ کنند. این پروژه مشابه لیبل بازاریابی «الترابوک» است که به خاطر جذابیت بالا برای کاربران، شرکت ها را به تولید محصولات باریک، سریع و با ظرفیت باتری بالا ترغیب کرده است. پروژه آتناز شرکای اینتل در پروژه آتن باید به گوگل، مایکروسافت، HP، ایسر، ایسوس، شارپ، لنوو، سامسونگ، دل و هواوی اشاره کرد. اینتل تایید کرده که هدف از پروژه آتنا سرمایه گذاری بیشتر و ارائه تجربه بهتر از فناوری های جدید از جمله 5G و هوش مصنوعی است. این شرکت از ارائه توضیح بیشتر خودداری کرده و به همین خاطر این پروژه تا حدودی مبهم به نظر می رسد.

از دیگر الزامات طرح اینتل باید به کاهش زمان بارگذاری سیستم، ظرفیت بالای باتری در حد شارژدهی یک روز کامل، فرم فاکتور قابل تنظیم و کارایی مطلوب اشاره کرد؛ البته بسیاری از شرکت ها همین حالا هم روی این حوزه ها تمرکز کرده اند.

لپ تاپ های درگیر این طرح شامل دستگاه های مبتنی بر ویندوز و کروم بوده و اینتل نقشه راه شروع پروژه آتنا در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ را در اختیار شرکایش قرار داده است. اینتل در حالی این طرح را عمومی کرده که همزمان از ارائه پردازنده های نسل نهم سازگار با لپ تاپ ها نیز خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی