ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حافظه های SSD سیگیت باراکودا 510 و فایرکودا 510 معرفی شدند

سیگیت دوباره به بازار تولید SSD ها بازگشته و این بار از باراکودا پرده برداری کرده است. شاید این SSD آنطور که باید موفق عمل نکرده باشد اما سیگیت حضور خود را اعلام کرده و ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۲۲:۱۸

سیگیت دوباره به بازار تولید SSD ها بازگشته و این بار از باراکودا پرده برداری کرده است. شاید این SSD آنطور که باید موفق عمل نکرده باشد اما سیگیت حضور خود را اعلام کرده و همچنین از استراتژی جدید خود پرده برداشته است.

استراتژی جدید این شرکت نشان می‌دهد که سیگین قصد دارد تا با استفاده از کنترلر جدید شرکت فیزون یعنی E12 NVMe وارد بازار حرفه‌ای‌ها شود و ترکیبش شامل باراکودا 510 و فایرکودا 510 خواهد بود.

در نگاه اول شاید عاقلانه نباشد که سیگیت برای دو محصول که در یک خط تولید قرار دارند از دو نام متفاوت استفاده کرده باشد، اما این شرکت قصد دارد فایرکودا را برای گیمر‌ها و مدل‌های ۱ ترابایتی و ۲ ترابایتی نگه دارد و مدل باراکودا را به صورت عمومی‌تر در مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی به تولید برساند.

گذشته از فضای داخلی، تفاوت‌های جزئی دیگری نیز بین باراکودا 510 و فایرکودا 510 وجود دارد. اینکه باراکودا در دو مدل ۲۵۶ گیگابایتی و فایرکودا در دو مدل ۱۰۰۰ گیگابایتی و ۲۰۰۰ گیگابایتی عرضه می‌شوند، روی پایداری SSD ها نیز تاثیر گذار است. این مقدار برای باراکودا ۰.۳ DWPD و برای فایرکودا ۰.۵ DWPD خواهد بود. اعدادی که خیلی جلب توجه نمی‌کنند.

DWPD معیار سنجش پایداری SSDهاست و به معنی ثبت درایو به صورت روزانه یا Disk Write Per Day است. این معیار به این معنیست که شما هر روز می‌توانید چند بار به اندازه‌ی کل فضای داخلی هارد داده وارد آن نمایید.

فضای داخلی کمتر باراکودا 510 به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا بتوانند تبدیل به کارت‌های یک طرفه‌ی M.2 شوند. موضوعی که به آن‌ها کمک می‌کند تا راحت تر درون لپتاپ‌های نازک قرار بگیرند. باراکودا 510 همچنین در نسخه‌هایی همراه با پشتیبانی از رمزنگاری TCG Opal عرضه خواهد شد در حالی که فایرکودا بدون رمزگذاری وارد بازار می‌شود.

سیگیت هنوز قیمت این دو SSD را مشخص نکرده است. اما انتظار می‌رود که قیمت SSD باراکودا از آنجایی که کاربران عمومی‌تری را هدف قرار داده، منطقی و قابل قبول باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی