ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین کلید امنیتی لایتنینگ برای موبایل های آیفون معرفی شد

کمپانی Yubico در جریان CES امسال از ورژن جدیدی از کلید امنیتی محبوب خود رونمایی کرد که برای پورت های لایتنینگ ساخته شده. به این ترتیب، محصول جدید این شرکت نخستین کلید امنیتی برای احراز ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۷

کمپانی Yubico در جریان CES امسال از ورژن جدیدی از کلید امنیتی محبوب خود رونمایی کرد که برای پورت های لایتنینگ ساخته شده. به این ترتیب، محصول جدید این شرکت نخستین کلید امنیتی برای احراز هویت فیزیکی روی آیفون به حساب می آید.

تا پیش از این، تنها راهی که برای اتصال یک کلید امنیتی به آیفون وجود داشت، از طریق بلوتوث بود و مشکلات معمول بلوتوث و همچنین نگرانی از همگام سازی اشتباه با یک دستگاه دیگر، باعث می شد این تکنولوژی چندان ایده آل نباشد. در این بین دیوایس های اندرویدی از طریق NFC همگام سازی می شوند اما به خاطر محدودیت های فعلی NFC در iOS، چنین امکانی روی آیفون وجود نداشت.

در مقام توضیح باید گفت که کلیدهای امنیتی، دیوایس های فیزیکی هستند که برای لاگین در سرویس های مختلف استفاده می شوند؛ چه به عنوان جایگزینی برای رمز عبور و چه به عنوان فاکتوری ثانویه. به خاطر پروتکل های مورد استفاده، دستکاری کدهای این کلیدها دشوار است و به همین خاطر، چنین دیوایس هایی به مراتب از رمزهای عبور و حتی کدهای یک بار مصرف امن تر هستند.

Yubico می گوید که تنها چند روز قبل از معرفی این دستگاه چراغ سبز کلید لایتنینگ خود را از اپل دریافت کرده و به همین خاطر، تا قبل از عرضه عمومی باید بیش از پیش آن را توسعه دهد. امروز تقریباً تمام سرویس های بزرگ (از جمله گوگل، مایکروسافت و فیسبوک) از کلیدهای امنیتی پشتیبانی می کنند اما برای پشتیبانی از لاگین های لایتنینگ، باید کدهای جدیدی برای آنها نوشته شود. Yubico می گوید که کدهای لازم برای ادغام لایتنینگ با اپلیکیشن های فعلی را منتشر کرده، اما باید دید که توسعه دهندگان این اپلیکیشن ها چه زمانی تصمیم به پشتیبانی از آن خواهند گرفت.

کلید امنیتی لایتنینگ Yubico هم اکنون به صورت محدود در اختیار برخی قرار گرفته اما این شرکت امیدوار است که تا پیش از پایان 2019 قادر به عرضه عمومی آن باشد. با این همه، موفقیت این کلید تا حد زیادی به پشتیبانی اپلیکیشن ها بستگی دارد و اگر چنین اتفاقی در آینده نزدیک نیفتد، کلید Yubico هم بی فایده خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی