ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بیش از ۹ میلیون کاربر اندروید اپ‌هایی نصب کرده‌اند که چیزی جز تبلیغ نبوده‌اند

طبق گزارش جدید ترند میکرو، بیش از ۹ میلیون نفر از کاربران اندروید اپلیکیشن‌هایی را از پلی استور نصب کرده‌اند که در واقع Adware یا تبلیغ‌افزار بوده‌اند. این تبلیغ‌افزارها که تعدادشان به ۸۵ مورد می‌رسد، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

طبق گزارش جدید ترند میکرو، بیش از ۹ میلیون نفر از کاربران اندروید اپلیکیشن‌هایی را از پلی استور نصب کرده‌اند که در واقع Adware یا تبلیغ‌افزار بوده‌اند. این تبلیغ‌افزارها که تعدادشان به ۸۵ مورد می‌رسد، در شاخه‌هایی مثل بازی و اپلیکیشن‌های شبیه ساز ریموت کنترلر تلویزیون قرار گرفته بودند.

تبلیغ‌افزارهای یادشده می‌توانند در صورت نصب در گوشی، تبلیغات تمام صفحه را به نمایش گذاشته یا حتی آن‌ها را در پس‌زمینه گوشی اجرا کنند. اجرای در پس زمینه این تبلیغات نیز طبیعتا برای سازندگان این اپ‌ها درآمدزایی به همراه داشته است.

در حالی که ترند میکرو فهرست کامل این اپلیکیشن‌ها را در گزارش خود منتشر کرده، همزمان گوگل پلی انتشار تمامی این ۸۵ اپ را به حالت تعلیق درآورده است. به گزارش ترند میکرو تمامی این تبلیغ‌افزارهای اپلیکیشن نما عملکرد یکسانی دارند: به محض نصب و اجرا، کار خود را با نمایش یک تبلیغ تمام صفحه آغاز می‌کنند. اما وقتی که این صفحه را می‌بندید، دکمه‌ای مثل Start یا Next برایتان ظاهر می‌شود.

تبلیغ افزار

وقتی که یکی از این دکمه‌ها را می‌فشارید، یک تبلیغ تمام صفحه دیگر برایتان ظاهر می‌شود که در صورت بستن آن نیز صفحه‌ای دیگر حاوی چند گزینه انتخابی می‌بینید که گزینش هر یک از آن‌ها تبلیغ تمام صفحه دیگری را ظاهر می‌کند. این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که اپلیکیشن بسته شده و آیکن آن از روی صفحه ناپدید شود. اما حتی تحت این شرایط هم ممکن است هر ۱۵ یا ۳۰ دقیقه ناچار باشید تبلیغات تمام صفحه دیگری را تحمل کنید.

این موضوع هر بار که قفل صفحه را باز و بسته می‌کنید تکرار می‌شود، مگر آنکه اپلیکیشن‌ها را در زمان مناسب و پیش از فراگیر شدن تبلیغات آن‌ها به طور کامل پاک کنید. جالب است بدانید یکی از همین تبلیغ‌افزارها، اپلیکیشن مشهور Easy Universal TV Remote است که در پلی استور قریب به ۵ میلیون نصب فعال دارد و آمار نصب آن هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی