ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Valeo's vehicle camera makes whatever you're towing disappear
خودرو

معجزه ایمنی؛ سیستم پیشرفته والئو XtraVue Trailer برای تسهیل سبقت گیری از تریلرها

یکی از مشکلاتی که با اتصال تریلر یا کاروان به پشت خودرو ایجاد می شود، کاهش دید عقب راننده است. چه بسیار حوادثی که هنگام حرکت با دنده عقب خودروهای سنگین، به خاطر نبود امکان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

یکی از مشکلاتی که با اتصال تریلر یا کاروان به پشت خودرو ایجاد می شود، کاهش دید عقب راننده است. چه بسیار حوادثی که هنگام حرکت با دنده عقب خودروهای سنگین، به خاطر نبود امکان مشاهده پشت تریلر اتفاق افتاده و افرادی جان خود را از دست داده اند.

کمپانی فرانسوی والئو (Valeo) که جزو برترین تامین کنندگان قطعات خودرویی محسوب می شود، اخیرا سیستمی را برای حل این مشکل توسعه داده و آن را در لاس وگاس به نمایش گذاشته است.

سیستم ابداعی والئو XtraVue Trailer نام داشته و از چند دوربین تشکیل یافته است، این دوربین ها در پشت کشنده و تریلر نصب شده اند. تصاویری که توسط این دوربین ها ضبط می شوند، با هم ترکیب شده و در نهایت با حذف تریلر، نمایی مجازی از پشت خودرو در اختیار راننده قرار می گیرد.

والئو
مشابه این تکنولوژی پیش از این توسط سامسونگ به شکل آزمایشی معرفی شده بود

سال گذشته نیز والئو نسخه دیگری از این سیستم را که XtraVue نام دارد، در CES معرفی کرده بود. نسخه مذکور طوری طراحی شده بود که می توانست ورای خودروی موجود در پیش رو را نشان دهد. برخلاف آنچه که اکنون در CES 2019 معرفی شده، نسخه سال قبل بر دوربین های نصب شده در سایر خودروها و شبکه موبایل LTE متکی بود.

اگر چه هر دو سیستم XtraVue و XtraVue Trailer مکانیسم های مشابهی دارند، اما به نظر می رسد دومی کاربردی تر بوده و فقط به خودروی راننده وابسته است. ناگفته پیداست در صورت تجهیز تریلرها و کاروان ها به این سیستم، تغییر مسیر در اتوبان ها و پارک با دنده عقب تسهیل شده و راننده می تواند تسلط بیشتری به اطراف خود داشته باشد.

هنوز مشخص نیست که والئو چه برنامه ای برای سیستم XtraVue Trailer در سر دارد، اما مسلما با اضافه شدن آن به اتومبیل ها – به ویژه خودروهای سنگین و کشنده ها – ایمنی عبور و مرور ارتقا پیدا کرده و از میزان و شدت سوانح کاسته خواهد شد. برای درک بهتر نحوه عملکرد این سیستم دعوت می کنیم ویدیوی زیر را تماشا فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی