ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انقلابی در صنعت اندام های مصنوعی؛ تولید پروتز با یک بیستم قیمت نمونه مشابه

شرکتی به نام Unlimited Tomorrow از روشی اقتصادی برای تولید اندامهای مصنوعی پیشرفته بهره می برد و سعی دارد برای معلولین جهان مخصوصاً کودکان، اندام‌های مصنوعی مناسبی فراهم آورد. [digivideo] [/digivideo] بنیانگذار این شرکت، Easton LaChappelle ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

شرکتی به نام Unlimited Tomorrow از روشی اقتصادی برای تولید اندامهای مصنوعی پیشرفته بهره می برد و سعی دارد برای معلولین جهان مخصوصاً کودکان، اندام‌های مصنوعی مناسبی فراهم آورد.

بنیانگذار این شرکت، Easton LaChappelle در ۱۴ سالگی موفق شد اولین دست رباتیک خود را در اتاقش بسازد. او چند وقت بعد با دختر معلول کوچکی برخورد کرد و متوجه شد که گجت ۲ هزار دلاری وی کارایی بهتری نسبت به اندام مصنوعی ۸۰ هزار دلاری این دختر دارد. همین مسئله موجب شد تا ۸ سال بعد کمپانی جدیدی به راه اندازد تا مشکل ۳۰ میلیون کودک معلول را حل کند.

این شرکت گمنام نیویورکی که در جریان نمایشگاه CES 2019 از اندام‌های پروتزی جدیدی رونمایی کرد که با کمک پرینتر سه بعدی تولید شده‌اند.

دست مصنوعی به نمایش درآمده از حسگر‌های عضلاتی و سیستم کنترلی هوش مصنوعی بهره می‌برد و بدین شکل کودکان معلول با استفاده از این اندام قادر خواهند بود به راحتی یک شئ را در دست بگیرند یا هر کدام از انگشتانشان را تکان دهند.

این اندام وزنی معادل ۶۸۰ گرم دارند در حالی که اندامهای مصنوعی پیشرفته معمولاً بیش از ۴.۵ کیلوگرم وزن دارند و تکان دادنشان برای کودکان کمی سخت است.

علاوه بر این اصولاً اندام پروتزی پیشرفته قیمت بالایی دارند و هر خانواده‌ای امکان خرید آنها را ندارند. به این نرخ هم باید بیمه و هزینه‌های جانبی را اضافه کرد. به همین دلیل شرکت Unlimited Tomorrow سعی کرده روش متفاوتی برای تولید آنها بکار ببرد تا تمامی کودکان معلول بتوانند از این مدل اندام استفاده کنند.

دست پروتزی Unlimited Tomorrow که با استفاده از پرینتر سه بعدی تولید شده اکنون قیمتی معادل ۱۰ هزار دلار دارند و قرار است سال آینده‌، قیمتشان ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

کمپانی یاد شده باور دارد که خانواده‌هایی که کودکانی معلول دارند مجبورند هزینه‌ی زیادی برای خرید اندام مصنوعی صرف کنند چرا که کودکان در حال رشد هستند تا بزرگسالی باید بارها اندامشان را عوض کنند.

به همین دلیل Unlimited Tomorrow با هدف قرار دادن کودکان معلول، سعی کرده گزینه‌ی ارزانتری برای آنها قراهم آورد و از بازار به وجود امده، نهایت استفاده را ببرد.

بهره‌گیری از سیستم اسکن و پرینت سه بعدی اندام مصنوعی موجب می‌شود که هزینه‌ی خرید اندام پروتز‌ی پیشرفته از ۱۰۰ هزار دلار به ۵ هزار دلار کاهش پیدا کند. بعلاوه اندام مسنوعی تولید شده به علت استفاده از سیستم اسکن سه بعدی، رنگ پوست و اندازه‌ی مناسبی دارند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی