ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

احراز هویت تراکنش‌های موبایلی
تکنولوژی

احراز هویت تراکنش‌های موبایلی هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است

معاون نظارت و توسعه شرکت شاپرک اعلام کرد بانک مرکزی در حال تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز طرح احراز هویت تراکنش‌های موبایلی بوده و این طرح هنوز عملیاتی نشده است. در روزهای اخیر اخباری در رسانه‌ها ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

معاون نظارت و توسعه شرکت شاپرک اعلام کرد بانک مرکزی در حال تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز طرح احراز هویت تراکنش‌های موبایلی بوده و این طرح هنوز عملیاتی نشده است.

در روزهای اخیر اخباری در رسانه‌ها با عنوان محدود شدن تراکنش‌های موبایلی و ممنوعیت تراکنش موبایلی با کارت بانکی غیر هم‌نام با سیم کارت منتشر شده و پیگیری‌ها نشان می‌دهد این طرح در راستای افزایش امنیت تراکنش‌های بانکی مطرح شده و در حال پیگیری برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز است و هنوز این طرح در شبکه پرداخت و اپلیکیشن‌های پرداخت الکترونیک عملیاتی نشده است.

طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی؛ تراکنش‌های موبایلی باید به نحوی انجام شود که نام صاحب سیم کارت و کارت بانکی یکی باشد. «مهدی طوبایی»، معاون نظارت و توسعه شرکت شاپرک در همین خصوص به ایبنا گفت:

«در حالت جدید تراکنش‌های موبایلی با کنترل شماره سیم کارت موبایل و شماره کارت انجام می‌شود؛ در واقع افرادی که قصد تراکنش‌های موبایلی دارند باید سیم‌کارت شان به نام خودشان باشد و از کارت بانکی استفاده کنند که به نام خودشان در شبکه بانکی ثبت نام شده باشد تا احراز هویتی دقیق انجام شود و میزان کلاهبرداری‌ها کاهش پیدا کند.»

معاون نظارت و توسعه شرکت شاپرک توضیح می‌دهد زیرساخت‌های این طرح که مورد تاکید و الزام قوه قضاییه و پلیس فتا است در حال آماده سازی است و با هماهنگی شرکت‌های پرداخت الکترونیک به صورت آزمایشی اقداماتی انجام شده، است: «هنوز تا زمان فاز عملیاتی زمان باقی است؛ مردم به هیچ عنوان نباید نگران باشند چرا که هیچگونه محدودیتی در کار نیست و بعد از عملیاتی شدن طرح احراز هویت در تراکنش‌های موبایلی اطلاع رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.»

به گفته طوبایی طرح مذکور طی نامه‌هایی به معاونت فناوری اطلاعات بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت اطلاع رسانی شده است. ضمن آنکه بانک مرکزی در حال تکمیل زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح است ولی هنوز هیچ کار عملیاتی انجام نشده و بخشنامه‌ای برای اجرای طرح در زمانی خاص وجود ندارد.

روز گذشته «حامد منصوری» مدیرعامل شرکت آسان پرداخت گفته بود بانک مرکزی هفته گذشته بخشنامه‌ای را به شاپرک و شرکت‌های PSP ابلاغ کرده که بر اساس آن، شاپرک از شرکت‌هایی که آمادگی اجرایی کردن فرآیند احراز هویت در تراکنش‌های موبایلی، بر اساس یکی بودن نام صاحب سیم‌کارت گوشی تلفن همراه با کارت بانکی را دارند، خواسته بود برای انجام تست به این شرکت مراجعه کنند. البته این بخشنامه هنوز در شبکه پرداخت الزامی نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محمدحسین
    محمدحسین | ۲۴ دی ۱۳۹۷

    خب پس چرا من الان سه یا چهار روز هست که این مشکل دارم؟ هیچ خبررسانی نشده و اجرا شده .. حالا هم چیزی که بنده باهاش درگیرم رو تکذیب میکنن؟ ?

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۲۴ دی ۱۳۹۷

    "نام صاحب سیم کارت و کارت بانکی یکی باشد"
    این در آینده مشکل ساز می شه

  • rahim_۱
    rahim_۱ | ۲۴ دی ۱۳۹۷

    ?

  • herogame
    herogame | ۲۴ دی ۱۳۹۷

    ?

مطالب پیشنهادی