ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این لباس واقعیت مجازی تجربه‌ای شبیه به Playtest بلک میرور را رقم می‌زند

سریال تلویزیونی بلک میرور چندی وقتی است که سعی دارد آینده صنعت تکنولوژی را به تصویر بکشد. آینده‌ای که آنچنان دلخواه همگان نیست. این سریال در یکی از قسمت‌هایش به گجت مبتنی بر واقعیت مجازی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

سریال تلویزیونی بلک میرور چندی وقتی است که سعی دارد آینده صنعت تکنولوژی را به تصویر بکشد. آینده‌ای که آنچنان دلخواه همگان نیست. این سریال در یکی از قسمت‌هایش به گجت مبتنی بر واقعیت مجازی بنام Playtest اشاره کرده بود. حال از محصول جدیدی به نام Teslasuit رونمایی شده که بسیار به این طرح مفهومی شباهت دارد.

Playtest در واقع یک هدست پیشرفته واقعیت مجازی به حساب می‌آمد که کاربر با استفاده از آن، در بازی بارگذاری می‌شد و با بازی ترسناکی خود را سرگرم می‌کرد. در پایان این قسمت، باگ‌های موجود در این سیستم موجب می‌شد که کاربر در بازی ترسناک بمیرد.

البته هنوز هیچ شرکتی نتوانسته تجربه غوطه‌وری فوق العاده‌ی به نمایش درآمده در این سریال را فراهم کند اما محصول جدید Teslasuit ممکن است بتواند این میزان غوطه‌وری را به ارمغان آورد.

Teslasuit در واقع لباس کاملی است که می‌تواند با استفاده از بازخورد لمسی مبتنی بر لرزش الکترونیکی، احساساتی نظیر خوردن به دیوار، لمس کردن اشیاء یا مشت خوردن را شبیه سازی کند.

سازندگان این لباس، دمویی برای این گجت در نظر گرفته بودند که با استفاده از امواج استاتیک الکترونیک، سعی داشت تجربه زیر باران بودن را شبیه سازی کند و بازدیدکنندگان می‌توانستند به صورت مجازی زیر باران بروند.

به همین دلیل است که این لباس به گجت Playtest شباهت دارد و بعید نیست باگ‌های بوجود آمده در نسل‌های بعدی این محصول، تاثیرات منفی شبیه به طرح مفهومی سریال بلک میرور در ذهن مخاطب بگذارد.

البته این تنها کاری نیست که Teslasuit  قادر به انجام آن است. موشن کپچر، کنترل دما و نظارت بر اطلاعات بایومتری کاربر از دیگر قابلیت‌های این وسیله جالب به شمار می‌رود.

اطلاعات بایومتریک جمع آوری شده توسط این لباس، شاید انقلابی‌ترین ویژگی آن باشد چرا که در لحظه با این دیتا می‌توان فهمید که کاربر خسته شده، علاقه‌ای ندارد، استرس دارد یا ترسیده است. این اطلاعات می‌تواند در بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی یا افزوده تغییرات شگرفی ایجاد کند.

تصور کنید یک موتور بازی می‌تواند بفهمد شما در چه لحظه‌ای انتظار اتفاق خاصی را ندارید تا همان لحظه شما را غافلگیر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی