ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلاگین فلش
نرم افزار و اپلیکیشن

موزیلا فلش را به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال می‌کند

موزیلا پلاگین فلش را در سال جاری میلادی به صورت پیش فرض غیرفعال خواهد کرد، هرچند خود ادوبی هم از سال ۲۰۱۹ پشتیبانی از فلش را پایان می بخشد. موزیلا این مساله را به صورت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

موزیلا پلاگین فلش را در سال جاری میلادی به صورت پیش فرض غیرفعال خواهد کرد، هرچند خود ادوبی هم از سال ۲۰۱۹ پشتیبانی از فلش را پایان می بخشد.

موزیلا این مساله را به صورت رسمی اعلام نکرده اما در مخزن سیستم گزارش مشکل باگزیلا تاکید شده بر طبق نقشه راه، این پلاگین از نسخه Nightly 69 غیرفعال خواهد شد.

آخرین بیلد فایرفاکس Nightly که نسخه آزمایشی مرورگر موزیلا محسوب می شود، ۶۶.۰۱ است اما طرح های فعلی موزیلا از انتشار عمومی نسخه پایدار فایرفاکس ۶۹ در سپتامبر ۲۰۱۹ یا شهریور سال آینده حکایت دارد.پلاگین فلش

موزیلا پیش از این پلاگین های NPAPI (واسط برنامه نویسی اپ پلاگین نت اسکیپ) را مثل بستر برنامه‌سازی تحت وب سیلور لایت مایکروسافت و جاوا غیرفعال کرده بود.

پس از اجرای این تغییرات برای مشاهده یا تعامل با محتوای فلش، باید خودتان زحمت فعال کردن فلش را بکشید. بدین منظور باید در حالت دسترسی ادمین چندین مرحله اضافی را طی کنید. این اقدام را می توان بدرقه همیشگی فلش تلقی کرد چرا که پس از پایان پشتیبانی آن در سال ۲۰۲۰ آخرین نسخه های فایرفاکس به هیچ شکل محتوای فلش را نشان نخواهند داد.

فلش تاریخچه ای طولانی دارد و از اواسط دهه ۹۰ میلادی برای ایجاد انواع مختلف محتوای تعاملی مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار در اوایل هزاره سوم به یکی از پرکاربردترین ابزارهای توسعه بازی و انیمیشن در وب بدل شد اما طی دهه گذشته دغدغه های امنیتی، استفاده از آن را به شدت کاهش داد. علاوه بر موزیلا گوگل هم قصد غیرفعال کردن آن از تیر ماه و در کروم ۷۶ را دارد؛ هرچند همین حالا هم مشاهده محتوای فلش در کروم مستلزم تایید کاربر است.

هرچند برخی مرورگرهای کمتر شناخته شده ارتباط خود با این پلاگین را قطع نمی کنند اما پشتیبانی نشدن آن از سوی ادوبی معنی عدم ارائه به به‌روزرسانی های امنیتی و افزایش خطرات امنیتی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی