ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامانه‌ ثبت حقوق و مزایای مدیران
تکنولوژی

حقوق های نجومی به پایان می‌رسد؟ امکان دسترسی مردم به سامانه‌ ثبت حقوق و مزایای مدیران

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از دسترسی عموم مردم به اطلاعات پرداختی مدیران در سامانه ثبت دستمزد ومزایا در آینده نزدیک خبر داد. به گفته «جمشید انصاری» تاکنون تعداد ۴۰۰ ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۵

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از دسترسی عموم مردم به اطلاعات پرداختی مدیران در سامانه ثبت دستمزد ومزایا در آینده نزدیک خبر داد. به گفته «جمشید انصاری» تاکنون تعداد ۴۰۰ دستگاه و بالغ بر ۷۳۲ هزار و ۹۹۰ نفر از حقوق بگیران، اطلاعات حقوق و مزایای خود را در این سامانه وارد کرده‌اند و اطلاعات بیش از یک میلیون از کارمندان دو دستگاه بزرگ آموزش و پرورش و وزارت بهداشت هم به زودی وارد سامانه خواهد شد. او همچنین تاکید داشته که برخی از دستگاه‌ها همچون صدا و سیما برخلاف آنکه خود متولی اطلاع رسانی است، همکاری درستی در این سامانه نداشته است.

معاون رییس جمهور تاکید کرده که با مصوبه هیات دولت مقرر شد فقط حقوق مدیران کل به بالاتر در سامانه درج شود:

«این مصوبه مورد ایراد رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و اخیرا سازمان اداری و استخدامی با ابلاغ بخشنامه ای نسبت به رفع این ایراد اقدام کرد و قرار شد اطلاعات پرداخت کلیه مدیران در تمامی سطوح در سامانه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.«

سامانه‌ ثبت حقوق و مزایای مدیران

در مهر ماه امسال سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه ای صادر کرد که هر یک از دستگاه ها در سامانه اطلاعاتی خود پنجره ای ایجاد نموده و پرداخت های مدیران خود را در آن قسمت ثبت کنند تا بعد از ابلاغ دولت، دسترسی مردم به این سامانه فراهم شود. انصاری حالا از آمار ثبت شده در این سامانه برای خبرنگاران گفته است:

«بیش از ۵۰ درصد اطلاعات کارکنان در این سامانه ثبت شده است و این سازمان آمادگی دارد به عنوان مسئول سامانه، دسترسی‌های لازم را برای دستگاههای نظارتی در خصوص اطلاعات کارکنان و مدیران فراهم کند. امیدواریم بتوانیم به زودی با تصیم دولت دستگاه‌هایی که همکاری لازم برای اجرای این ماده قانونی نداشتند را به عموم مردم معرفی کنیم.»

بر اساس قانون تصویب شده بجز وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی مقرر شده است قوای سه گانه، تمام دستگاه هایی که قوانین و مقررات خاص دارند و دستگاه های زیر نظر مقام معظم رهبری که در ماده ۲۹ نام برده شده است ملکف به درج حقوق و مزایای خود در این سامانه هستند. اسفند ماه گذشته مراحل طراحی سامانه نهایی و اشکالات آن مرتفع شده و اردیبهشت ماه امسال دستورالعمل استقرار سامانه در تمام دستگاه های اجرایی توسط این سازمان ابلاغ گردید و براساس آن کلیه دستگاها مکلف شدند افرادی را معرفی کنند تا ضمن آموزش بتوانند اطلاعات مربوط به پرداخت را وارد کنند.

انصاری درباره فواید این سامانه جدا از شفافسازی اطلاع رسانی به مردم می‌گوید: «با ثبت پرداخت‌ها در سامانه می‌توان پی برد که متوسط پرداخت هر دستگاه چقدر است و تفاوت بین دستگاهها چه رقمی است و بر اساس این مقایسه می‌توان برای وظایفی که بر عهده ماست بخوبی از سامانه استفاده کنیم.»

سامانه‌ ثبت حقوق و مزایای مدیران

البته آنطور که معاون ریاست جمهوری در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران اظهار داشته، هنوز قانونی برای تنبیه افرادی که مبادرت به این کار نورزند تصویب نشده است:

«قانونگذار تنها حکمی که به عنوان بازدارنگی در متن قانون گذاشته این است که پرداخت حقوق باید بعد از درج فیش در سامانه انجام شود و هیچ حکم تنبیهی خاصی در قانون پیش بینی نشده است.»

بر اساس بخشنامه ابلاغی اخیر قرار بود که گزینه «مشاهده پرداختی‌های مدیران» برای عموم مردم از مهرماه سال جاری در سایت این سامانه اجرایی شود که این موضوع تا به امروز تعویق افتاده و آنطور که معاونت ریاست جمهوری وعده داده، به زودی محقق خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Payam Alin
    Payam Alin | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    هه ع سامانه. اونا ک جیبشون سر ریز شده دیگه پول میخوان چیکار من نمیدونم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی