ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چهره بازیکنان سری فیفا چطور طراحی می شود؟

کمپانی Electronic Arts یا EA سالانه بازی‌های ورزشی بسیاری نظیر فیفا عرضه می‌کند و مجبور است چهره بسیاری از ورزشکاران را اسکن سه بعدی کند. باید مدنظر داشته باشید که این شرکت مجبور است سالانه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

کمپانی Electronic Arts یا EA سالانه بازی‌های ورزشی بسیاری نظیر فیفا عرضه می‌کند و مجبور است چهره بسیاری از ورزشکاران را اسکن سه بعدی کند. باید مدنظر داشته باشید که این شرکت مجبور است سالانه دیتابیسی از صورت ورزشکارانی تهیه کند که هر کدام در چهار گوشه‌‌ی جهان زندگی می‌کنند. به همین دلیل نیاز دارد سیستم خاصی برای اسکن سه بعدی طراحی کند تا بتواند چهره‌ی ورزشکاران را به سرعت اسکن نماید.

البته کمپانی EA در مقر خود یک آزمایشگاه مخصوص ساخته که به موشن کپچر اختصاص دارد و بسیاری از ورزشکاران که نقشی اساسی برای بازی‌های یاد شده دارند، مجبورند به  ونکوور کانادا سفر کنند.

در این آزمایشگاه تصویربرداران کارکشته با استفاده از ۱۵۳ دوربین مختلف سعی می‌کنند بهترین محتوا را از صورت ورزشکاران تهیه کنند. این دروبین‌ها وظیفه ثبت تمامی زاویه‌های صورت کاربر را بر عهده دارد و به همین دلیل سوژه مجبور است لباسی ویژه بپوشد. اصولاً بسیاری از بازیکنان معروفی که روی کاور بازی‌های شرکت مذکور قرار می‌گیرند به این آزمایشگاه سر می‌زنند تا محتوای مناسبی از آنها تهیه گردد.

همچنین EA از یک سیستم قابل حمل برای اسکن سه بعدی چهره افراد بهره می‌برد که شامل ۱۷ دوربین کانن EOS 5D MKIV یا EOS Rebel SL2 می‌شود. با استفاده از این سیستم تصاویری با رزولوشن بالا ثبت می‌شود و عکس‌های از هر جهت صورت یا حالت‌های متفاوت یک ورزشکار تهیه می‌گردد.

بدین شکل کمپانی یاد شده قادر است با استفاده از ۱۷ دوربین خود و یک پروسه‌ی چند دقیقه‌ای محتوای اسکن شده‌ای از صورت کاربر بدست آورد. پس از آن تازه کار شروع می‌شود و انیماتور‌ها سعی می کنند بر اساس این تصاویر، انیمیشن خوبی برای مدل کاراکتر داخل بازی طراحی کنند.

کمپانی EA قادر است این سیستم را با خود به همه جای دنیا ببرد تا بتواند از تمامی ورزشکاران مطرح و شناخته شده دیتابیسی تهیه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی