ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیروزی اپل بر کوالکام
تکنولوژی

اپل اعتراف کرد: تنها کوالکام انتظارات ما از مودم 4G را برآورده کرد

در 28 دی ماه مدیران اجرایی اپل با شهادت در مقابل دادگاه به جزئیات روابط این شرکت با کوالکام در گذشته اشاره کرده اند. از مواردی که در جمعه گذشته مطرح شد، اعتراف مدیران اپل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

در 28 دی ماه مدیران اجرایی اپل با شهادت در مقابل دادگاه به جزئیات روابط این شرکت با کوالکام در گذشته اشاره کرده اند. از مواردی که در جمعه گذشته مطرح شد، اعتراف مدیران اپل شرکت بود.

مشکلات این دو شرکت البته ریشه در سال ها قبل دارد. مدت ها است که اپل کوالکام را متهم کرده که این شرکت از موقعیت خود سوء استفاده و با حکمرانی در حوزه مودم گوشی های هوشمند هزینه های غیر منطقی را طلب می کند. کوالکام هم اپل را به موارد متعددی از جمله سرقت اسرار تجاری متهم کرده و مدعی شده بود که تقاضای اپل برای نوآوری سالیانه هزینه گزافی را به این شرکت تحمیل کرده است.

اپل در دادگاه روز 28 دی ماه مدعی شده که توافق های انجام شده برای کار با شرکت های فراهم کننده مودم ها مطلوب این شرکت نبوده و اساساً نیاز به تأمین این قطعات توسط کوالکام داشته اند. اپل به طور دقیق تر اشاره کرده که گزینه های دیگری هم برای تأمین مودم ها وجود داشته اند اما به صرفه ترین گزینه همچنان این شرکت سازنده چیپ بوده است.

کوالکام

مدیر معماری سیستم های سلولار اپل در صحبت های خود در دادگاه اعتراف کرده که در حقیقت کوالکام تنها تأمین کننده ای بوده که توانسته به استانداردهای این شرکت در زمان انتقال به فناوری 4G LTE دست پیدا کند. به عبارت دیگر وقتی که اپل در سال 2012 برای عرضه آیفون 5 با قابلیت 4G آماده می شد، اینتل، اریکسون و برادکام را به عنوان تأمین کننده های مودم ها در نظر داشت اما در نهایت هیچ یک از این شرکت ها نتوانستند رضایت اپل در دستیابی به استانداردهای مورد نظر را تأمین کنند. به این ترتیب بود که در نهایت کوالکام به عنوان تنها تأمین کننده مودم های 4G با یا بدون موافقت انحصاری پیشنهاد شد.

اپل از سال 2011 تا 2015 تنها از مودم های کوالکام استفاده می کرد اما به مرور در 2 سال برخی از مودم های اینتل را هم در دستگاه های خود تعبیه کرد، با این هدف که اتکا به شرکت کاهش یابد. در آیفون های XS و XR به طور کلی مودم های کوالکام کنار گذاشته شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی