ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خاموش شدن نمایشگر مک بوک پرو، جدیدترین مشکل سخت افزاری اپل [تماشا کنید]

اگر صاحب یک مک بوک پرو سال ۲۰۱۶ یا جدیدتر هستید احتمالا در خطر رو به رو شدن با یک مشکل سخت افزاری جدید باشید. به گزارش iFixit اخیرا مشکل جدیدی در مک بوک پرو‌ها رخ ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

اگر صاحب یک مک بوک پرو سال ۲۰۱۶ یا جدیدتر هستید احتمالا در خطر رو به رو شدن با یک مشکل سخت افزاری جدید باشید. به گزارش iFixit اخیرا مشکل جدیدی در مک بوک پرو‌ها رخ داده که یکی از کاربران آن را «Flexgate» نامیده است. اختلال یاد شده در نمایشگر رخ می‌دهد و در ضلع پایینی تصاویر به نمیایش در آمده به نظر می‌رسد که چند پروژکتور یک پرده‌ی سفید را نورانی کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست که این مشکل تا چه حد بین دارندگان مک بوک پرو رواج داشته باشد، اما بنا بر گزارشات منتشر شده از iFixit که در زمینه‌ی تعمیرات قطعات سخت افزاری کار می‌کند؛ به نظر می‌رسد این معضل به خاطر وجود مشکل در سیستم کابل کشی لپتاپ باشد که اپل برای اتصال نمایشگر به قطعات داخلی استفاده کرده است.

در مک بوک‌های ۲۰۱۶ و جدیدتر، اپل از کابل‌های تخت و انعطاف پذیر بهره برده که با استفاده‌ی مداوم و باز و بسته کردن زیاد نمایشگر لپتاپ دچار مشکل و پارگی می‌شوند. این کابل‌ها بخشی از نمایشگر محسوب می‌شوند و در صورت بروز مشکل در آن‌ها باید هزینه‌ی بسیار زیادی (حدود ۶۰۰ دلار) را برای تعمیر متحمل شوید.

استفاده‌ی زیاد از مک بوک با کابل‌های آسیب دیده می‌تواند باعث از بین رفتن کامل بک لایت نمایشگر‌ها در صورت باز کردن نمایشگر بیش از ۴۰ درجه گردد. موضوعی که نهایتا منجر به خاموش شدن دائمی نمایشگر مک بوک پرو خواهد شد.

مشکل یاد شده که تحت عنوان «فلکس گیت» از آن یاد می‌شود، در وبسایت Appleissues با جزئیات بیشتری مطرح شده و همچنین از کاربرانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند خواسته تا با امضای یک تقاضا نامه از اپل بخواهند تا تعمیر این اختلال را به عنوان بخشی از گارانتی دستگاه‌ها به انجام برساند.

اپل هنوز نسبت به این مشکل واکنشی نشان نداده اما معضل یاد شده اولین اختلالی نیست که اپل با آن رو به رو شده است. پیش از این نسل دوم کیبورد‌های پروانه‌ای مک بوک پرو در صورتی که گرد و خاک در آن‌ها جمع می‌شد با مشکل مواجه می‌شدند. بعد از بروز این مشکل اپل تعمیر کیبورد‌های لپتاپ‌های آسیب دیده را به عنوان بخشی از برنامه‌ی گارانتی لپتاپ‌ها قبول کرد.

تماشای ویدیوی خاموش شدن نمایشگر مک بوک پرو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی