ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

الیمپوس OM-D E-M1X
تکنولوژی

دوربین بدون آینه الیمپوس OM-D E-M1X با قابلیت ثبت 60 عکس در ثانیه معرفی شد

الیمپوس دوربین OM-D E-M1X را معرفی کرد؛ یک بدون آینه با سرعت بالا و لرزشگیر کاملاً جدید که به طور ویژه برای عکاسان و فیلم برداران حرفه ای طراحی شده است. دوربین جدید الیمپوس نسخه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۵۷

الیمپوس دوربین OM-D E-M1X را معرفی کرد؛ یک بدون آینه با سرعت بالا و لرزشگیر کاملاً جدید که به طور ویژه برای عکاسان و فیلم برداران حرفه ای طراحی شده است.

دوربین جدید الیمپوس نسخه بزرگتری از OM-D E-M1 Mark II به حساب می آید که قابلیت های حرفه ای جدیدی به آن اضافه شده است. با این حال حسگر هنوز مشابه با قبل، 20.4 مگاپیکسلی است و قابلیت ثبت تا 18 فریم در هر ثانیه را دارد. البته در صورتی که نورسنجی و فوکوس قفل شوند می تواند تا تعداد بسیار بالای 60 فریم در هر ثانیه هم عکاسی کند.

الیمپوس OM-D E-M1X

در حالی که کانن، نیکون و پاناسونیک به سمت دوربین های بدون آینه فول فریم رفته اند، اما بر اساس آنچه الیمپوس به وبسایت انگجت اعلام کرده، این شرکت علاقه ای به عرضه این دوربین ها ندارد. مدیر بازاریابی الیمپوس معتقد است: «فول فریم ها پاسخ همه چیز نیستند. سرعت بالا، فوکوس خودکار و کارایی در [دوربین های] میکرو سه چهارم مهم تر است. ما همچنین راهکارهای کامپکت و سبک را [در نظر] داریم»

الیمپوس OM-D E-M1X به لرزشگیر 5 محوره مجهز است و می تواند تا 7.5 استپ سرعت شاتر بالاتر را جبران کند.

قابلیت دیگری که دوربین الیمپوس را به گزینه ای جذاب برای حرفه ای ها بدل می کند مقاومت بالای آن در مقابل پاشش آب، گرد و غبار و یخ زدگی تا 10 درجه سانتیگراد زیر صفر است؛ حتی در شرایطی که کابل ریموت کنترل، میکروفون و یا هدفون به دستگاه وصل باشد. علاوه بر این حالا سیستم حذف غبار از روی حسگر از طریق فیلتر موج مافوق صوت تا 10 درصد موثرتر از قبل عمل می کند.

اندازه بزرگ الیمپوس OM-D E-M1X شاید چندان مورد پسند برخی از عکاسان نباشد، البته عکاسان حرفه ای که به دنبال دوربینی با بهترین حالت قرار گیری در دست هستند جذب آن خواهند شد. علاوه بر این به لطف گریپ های عمودی و افقی، امکان قرار گیری در دست به هر دو حالت را دارد و البته برخی از کلید ها با کاربردهای مشابه طراحی شده اند تا در هر دو حالتِ در دست گرفتن دوربین به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

با قرار دادن دو باتری می توان تا 870 عکس یا 170 دقیقه ویدیو را تنها با یک بار شارژ ثبت کرد. در این زمینه، الیمپوس تقریباً بهتر از بیشتر دوربین های بدون آینه رقیب است.

فوکوس 121 نقطه ای و پردازشگر تصویر دوگانه TruePic VII از دیگر مشخصات دوربین است. می توانید با رزولوشن 4K و 30 فریم در ثانیه یا 1080p و 120 فریم در ثانیه فیلم برداری کنید. از دیگر رقبای این دوربین می توان به پاناسونیک GH5 با حسگر میکرو سه چهارم و به ویژه فوجی فیلم X-T3 اشاره کرد که مورد دوم می تواند ویدیوهای 4K  و 60 فریم را ثبت کند و حسگر بزرگتری هم دارد.

اما اگر به دنبال یک دوربین با حسگر میکرو سه چهارم و سرعت بسیار بالا در کنار بدنه ای حرفه ای هستید، الیمپوس OM-D E-M1X می تواند یکی از بهترین انتخاب هایتان باشد. این دوربین با قیمت 3000 دلار (تنها برای بدنه) از اواخر ماه فوریه سال جاری (نیمه اول اسفند ماه) روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی