ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتومبیل خودران اپل
تکنولوژی

اپل 200 کارمند بخش اتومبیل‌های خودران را تعدیل کرد

پروژه اتومبیل خودران اپل که چند سالی است به صورت محرمانه پیگیری می شود، با ورود مدیر جدید دچار تغییرات ساختاری شده و امروز 200 نفر از کارمندان این بخش تعدیل شدند. البته به گفته ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

پروژه اتومبیل خودران اپل که چند سالی است به صورت محرمانه پیگیری می شود، با ورود مدیر جدید دچار تغییرات ساختاری شده و امروز 200 نفر از کارمندان این بخش تعدیل شدند. البته به گفته مقامات اپل، بعضی از کارمندان تعدیل شده برای فعالیت به سایر بخش های کمپانی مانند یادگیری ماشینی فرستاده خواهند شد.

اپل تصمیم گرفته به جای تولید اتومبیل، سیستم هوشمند کننده خودرو طراحی کند

بخش اتومبیل خودران اپل تحت عنوان «Project Titan» سال گذشته با ورود مهندس ارشد تسلا «دوگ فیلد» جانی تازه گرفت و تحت مدیریت وی، آماده تغییرات اساسی شد. هرچند پیش از ورود آقای فیلد نیز اپل تغییراتی در رویکرد خود به صنعت خودرو داشت و تصمیم گرفت به جای توسعه و تولید یک اتومبیل خودران، سیستمی را طراحی کند که خودروهای موجود در بازار را هوشمند کرده و به اتومبیل خودران تبدیل نماید.

اتومبیل خودران اپل

طبق اظهارات سخنگوی اپل، حوزه اتومبیل های خودران پتانسیل بالایی داشته و کمپانی ساکن کوپرتینو توانایی بالایی برای کمک به پیشرفت آن خواهد داشت. وی همچنین در ادامه افزوده که تیم پروژه تایتان در آینده نزدیک روی برخی «مسائل کلیدی» تمرکز خواهند کرد که اطلاعات بیشتری از این موضوع منتشر نشده است.

لازم به ذکر است که کمپانی اپل در روزهای اخیر سیاست های کاهش جذب نیرو را در پیش گرفته که باعث می شود چندان از تعدیل نیروهای بخش هزینه‌بر توسعه فناوری های خودران تعجب نکنیم. البته تیم کوک مدیر عامل شرکت در دفاع از سیاست های اخیر خود نزد سرمایه گذاران، عنوان کرده که اهمیت بخش های مختلف کمپانی با نرخ جذب یا حذف نیرو در آنها سنجیده نمی شود.

گفتنی است علی رغم تعدیل نیروی اخیر و سیاست های اپل در قبال اتومبیل های خودران، تعداد ماشین هایی که اپل برای آزمایش فناوری های خود در خیابان ها به خدمت گرفته رو به افزایش بوده و بنا به گزارشات، در کالیفرنیا از تعداد خودروهای گوگل نیز پیشی گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی