ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای خرید و باز کردن پک‌های طلایی در Ultimate Team فیفا 19

چند سالی است الکترونیک آرتز به غیر از Ultimate Team (آلتیمیت تیم) بهای چندانی به بخش‌های دیگر بازی فوتبالی‌اش نمی‌دهد؛ اگرچه در فیفا 19 شاهد تحولاتی در قسمت Kick Off و اضافه شدن چند سبک ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

چند سالی است الکترونیک آرتز به غیر از Ultimate Team (آلتیمیت تیم) بهای چندانی به بخش‌های دیگر بازی فوتبالی‌اش نمی‌دهد؛ اگرچه در فیفا 19 شاهد تحولاتی در قسمت Kick Off و اضافه شدن چند سبک بازی جدید بوده‌ایم، اما اگر سری به شبکه‌های اجتماعی توسعه دهنده بازی و یا یوتیوب بزنید بلافاصله متوجهِ پشتیبانی دائمی و شور و هیاهوی پیرامون بخش مورد بحث خواهید شد.

آلتیمیت تیم که در حال حاضر پرطرفدارترین بخش فیفا 19 به شمار می‌رود، به خاطر پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای تهیه Pack به نوعی به پولسازترین دستاورد کل کمپانی الکترونیک آرتز تبدیل گردیده است.

خرید و باز کردن پک در FUT 19 در واقع گونه‌ای از بخت آزمایی است که به کاربر شانس این را می‌دهد با هزینه‌ای متوسط، یکی از بهترین و گران قیمت ترین بازیکنان حاضر در بازی را دریافت کند. البته نه به این معنا که این قضیه حتمی است، بلکه در سوی مقابل اغلب اوقات کاربر متضرر می‌شود.

اجازه دهید کمی بیشتر قضیه را توضیح دهیم؛ در آلتیمیت تیم فیفا 19 جدا از بازار نقل و انتقالات که به وسیله سکه‌های مجازی درون بازی می ‌توانید به انتخاب و اختیار خود بازیکن خرید و فروش کنید، مجموعه بسته‌هایی موسوم به پک در فروشگاه بازی وجود دارند که به سه دسته برنز، نقره ای و طلایی تقسیم می‌شوند و می‌توان برای خریداریِ آنها از سکه‌های مجازی و یا پول واقعی به واسطه پرداخت درون برنامه‌ای استفاده نمود.

این پک ها معمولاً بین 6 الی 30 آیتم را در خود جای داده‌اند که از قبل محتویات احتمالی آنها مشخص است؛ برخی فقط بازیکن به کاربر جایزه می‌دهند و برخی دیگر ترکیبی از چند بازیکن و سایر کارت‌های مصرفی مثل قرارداد، تمرین و کمیستری استایل هستند.

به عنوان مثال پک معمولی برنز با قیمت 400 سکه فروخته می‌شود و تنها 3 الی 5 بازیکن برنزی و چند آیتم مصرفی دیگر ارائه می‌دهند؛ پک ویژه طلایی که 7500 سکه آب می‌خورد 3 یا 4 بازیکن طلایی جایره می‌دهد و مابقی آیتم‌ها نیز مصرفی هستند، اما احتمال اینکه بازیکنان طلایی باز شده امتیازی بیشتر از 82 داشته باشند بسیار پایین است. به این ترتیب که اگر این پک را با سکه مجازی درون بازی خریداری کنید و تمام آیتم‌های باز شده را بفروشید، باز هم به احتمال زیاد متضرر خواهید شد.

گاهی اوقات طی رویدادهای مختلف هفتگی و مناسبتی که الکترونیک آرتز برگزار می‌کند (مثل تیم سال TOTY یا رویداد کریسمس FUTMAS) بسته‌های منحصر به فردی مثل Rare Players Pack و Ultimate Pack در فروشگاه ظاهر می‌شوند که با قیمت‌های بالا قابل خریداری هستند و در عوض شانس بالاتری نسبت به سایر پک‌ها برای ارائه یک بازیکن خوب و گران قیمت دارند. هرچند با این حال باز هم احتمال ضرر به مراتب بیشتر از سود است.

طبق توصیف خودِ بازی، هر پک شانس از پیش تعیین شده‌ای برای ارائه بازیکن دارد که پیش از باز کردن می‌توان با زدن دکمه Start آن را مشاهده نمود. شانس مورد بحث مجموعه‌ای از احتمالات برای بدست آوردن یک یا چند بازیکن با امتیاز بالاتر از 90، بالاتر از 87 تا بالاتر از 75 است که به صورت دسته بندی شده نمایش داده می‌شوند.

برای درک بهتر این مسئله بهتر است در مرحله نخست نگاهی کلی به احتمالات یا همان شانس باز کردن بازیکن به تفکیک امتیاز و قیمت هر کدام از انواع پک‌های طلایی قابل خریداری انداخته و سپس به تحلیل و توصیه آن بپردازیم.

پیش‌تر گفتیم تمام پک‌های حاضر در فروشگاه فیفا 19 را می‌توان با ارز واقعی نیز خریداری کرد، منتها بدیهی است با توجه به تفاوت فاحش ارزش ریالی با قیمت دلاری پک‌ها، به هیچ وجه منطقی نیست تا برای خرید در بازی دلار خرج کنید. بنابراین اگر سکه مجازی زیادی در حساب کاربری آلتیمیت تیم‌تان وجود دارد، از همان‌ها استفاده نمایید.

جدول بالا اکثر ناگفته ها را به صورت واضح بیان می‌کند، اما نکاتی در آن نهفته است که گفتنش خالی از لطف نیست؛ پیشنهاد می‌کنیم نرخ شانس خود در باز کردن پک در FUT 19 را مشابه با یک نوار دسته بندی شده تصور کنید که دارای نشانگری متحرک است و (به عنوان مثال در Rare Players Pack) تنها 5.2 درصد از آن می‌تواند بازیکنی با امتیاز بالاتر از 88 به ارمغان بیاورد و اگر نشانگر روی 94.8 درصد مابقی نوار بایستد، بازیکن ضعیف‌تری نصیب‌تان خواهد شد.

تمام پک های طلایی حاضر در بازی دریافت کارت بازیکن با امتیاز بالاتر از 75 را تضمین می‌کنند؛ اگر دقت کنید بالای هر کدام از ستون‌ها نوشته شده بالاتر از فلان امتیاز. در واقع حتی در ارزانترین بسته که Gold Pack معمولی است شانس باز کردن کارت کریستیانو رونالدو با امتیاز 94 نیز وجود دارد، اما احتمال آن به قدری ناچیز است که می توان آن را محال فرض کرد.

در واقع هرچه پک گرانتری خریداری کنید احتمال دریافت بازیکن بهتر بالاتر می‌رود، ولی با این حال همچنان شانس متضرر شدن به مراتب بیشتر از سوددهی است. گشتی در اینترنت زده یا تجربیات خود را مرور کنید تا متوجه شوید بارها پیش آمده با تهیه Jumbo Rare Players Pack که 100 هزار سکه هزینه دارد، تنها چند کارت بی مصرف که مجموعاً شاید 20 هزار سکه را هم باز نگرداند نصیب کاربر شده است. یعنی حتی در چنین بسته گران قیمت و با درصد شانس بالایی هم ممکن است فقط چند بازیکن با امتیاز 80 و 79 و 75 بدست آید.

ولی خوب در سوی مقابل اگر بخت با کاربر یار باشد ممکن است از این دست پک‌های درخشان، یک آیکان با قیمت سرسام آور یا کارت‌های ویژه از بهترین بازیکنان حاضر در رویدادهای هفتگی فیفا 19 که قیمت‌های نجومی دارند بدست آید.

همانطور که حالا بهتر می‌دانید، خریدن پک از داخل فروشگاه آلتیمیت تیم اصلاً منطقی به نظر نمی‌رسد؛ چون از آنجایی که تعداد کارت‌های ارزان قیمت خیلی بیشتر از کارت‌های سودآور و گران هستند، مجموعاً احتمال متضرر شدن به مراتب بیشتر از سود کردن است.

به خصوص در فیفا 19 که نسبت به سال‌های گذشته دارای بازار نقل و انتقالات بسیار ضعیف‌تری است؛ به عنوان مثال متوسط قیمت یک بازیکن با امتیاز 86 در سال گذشته حداقل بین 70 الی 150 هزار سکه بود، اما امسال یک کارت با همین امتیاز را حتی می توان با 18 هزار سکه خریداری کرد. شاید باورتان نشود ولی در نسخه سال جاری یک کارت با امتیاز 91 (مثلاً لوکا مودریچ) را می‌توان تنها با پرداخت 65 الی 75 هزار سکه خریداری کرد!

پارسال چنین رقم‌هایی بیشتر شبیه یک شوخی بودند و اغلب کارت های دارای امتیاز بالای 85، بیشتر از 100 هزار سکه ارزش داشتند. بنابراین می توان به طور کلی نتیجه گرفت خرید یک Ultimate Pack با قیمت 125 هزار سکه تصمیم کاملاً اشتباهی است؛ چراکه با همان مبلغ می‌توان به صورت تضمین شده یک یا چند بازیکن فوق‌العاده از ترنسفر مارکت بازی تهیه کرد.

لابد حالا از خود می‌پرسید پس هیجان پک‌ها چه می‌شود؟ تردیدی نیست باز کردن پک در FUT 19 یکی از پرطرفدارترین و هیجان انگیزترین قسمت‌های کل بازی است و اگر سری به یوتیوب و امثالهم بزنید، متوجه بازخورد و تعداد بازدیدهای بی‌شمار ویدیوهای این سبک خواهید شد.

از طرفی اگر خرج کردن پول واقعی را در کشورمان به طور کلی منتفی بدانیم، حتی با بازی مداوم و روزمره هرگز نمی‌توان به اندازه‌ای سکه جمع کرد که تیمی رویایی شامل بهترین بازیکنان جهان و چند آیکان ساخت؛ با این تفاسیر راه چاره چیست؟

بهترین کار برای اینکه بتوانید بهترین پک‌ها را بدست آورده و از چند لحظه هیجان بی‌نظیر باز کردن آنها لذت برده و شانس خود را برای گرفتن یک یا چند کارت ارزشمند بیازمایید، می‌بایست هرچه بیشتر و بهتر بازی کنید.

اگر بازیکن ماهر و خوبی در فیفا هستید، به صورت مداوم در مسابقات آنلاین Division Rivals و آخر هفته‌ها در رقابت‌های دشوار FUT Champions مشارکت کنید؛ اگر بتوانید به مراحل بالا رسیده و پیروزی‌های زیادی کسب نمایید، بازی به شما پک‌های بسیار خوب و نادری هدیه می‌دهد.

به این ترتیب اگر فلان پک گران قیمت را باز کردید و آیتم دندان‌گیری هم نصیب‌تان نشد، دل‌تان برای نرخ سنگین سکه‌های مصرف شده نمی‌سوزد. فقط می‌دانید مدت زیادی را برای رسیدن به آن پک ارزشمند بازی کرده‌اید که باز هم نمی‌توان گفت چیزی از دست داده‌اید، چون خود آن مسابقات به نوعی سرگرمی برای اوقات فراغت بوده و به اندوخته‌های تخصصی و مهارت شما در بازی کردن نیز کمک کرده است.

ناگفته نماند هرکدام از پک‌های یاد شده ممکن است به عنوان جایزه مسابقات در قالب بسته‌های کوچکتر با پیشوند Small و یا به صورت ترکیبی از طلایی، نقره ای و برنز موسوم به Mixed ارائه شوند که هرکدام شانس اختصاصی خودشان را دارند و برای مشاهده احتمالات آنها می‌توانید از دکمه استارت استفاده نمایید.

تا اینجا در مورد پک‌های طلایی صحبت کردیم. نتیجه نهایی را می‌توان به این صورت خلاصه کرد که هیچوقت و به هیچ وجه از فروشگاه فیفا 19 پک طلایی خریداری نکنید. هرگز این امر به صرفه نیست مگر اینکه به قدری ثروتمند باشید (خواه مجازی خواه واقعی) که ضرر چندصدهزار سکه‌ای برایتان مهم نباشد.

اما داستان پک‌های برنز و نقره‌ای کاملاً متفاوت است. درصدهایی که در صفحه احتمالات خرید این دست از آیتم‌ها دیده می‌شوند در ظاهر ناامید کننده هستند و شاید هزینه کردن برای آنها کمی خنده‌دار باشد. ولی در واقع ترفندهایی وجود دارند که می توان بهترین بهره را از آنها برد و حتی هزاران سکه دست و پا کرد؛ تنها الزام این امر وقت گذاشتن و حوصله به خرج دادن است.

بزودی آموزشی جامع در رابطه با چگونگیِ جمع کردن سکه‌های بسیار به کمک پک‌های نقره‌ای و برنز مطالعه خواهید نمود. ضمناً تجریبات خود از باز کردن پک در FUT 19 را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. تاکنون از فروشگاه این بازی خرید کرده اید؟ شانس و اقبال‌تان چطور بوده است؟ با دیجیاتو همراه باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی