ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم تشخیص چهره
تکنولوژی

آیا نمایشگر آیفون هم خمیده میشود؟

کمپانی کوپرتینویی سعی دارد که آیفون‌های بعدی خود را با نمایشگر‌های لبه به لبه و بریدگی‌های کوچکتر ارتقا دهد. با این وجود جدیدترین پتنت به دست آمده از کمپانی کوپرتینویی نشان می دهد که این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

کمپانی کوپرتینویی سعی دارد که آیفون‌های بعدی خود را با نمایشگر‌های لبه به لبه و بریدگی‌های کوچکتر ارتقا دهد. با این وجود جدیدترین پتنت به دست آمده از کمپانی کوپرتینویی نشان می دهد که این شرکت قصد دارد شیشه هایی با لبه های خمیده را روی آیفون های خود تعبیه کند تا ظاهری تمام صفحه به نمایشگر آیفون ببخشد.

این پتنت که دستگاه های الکترونیکی با اجزای ساخت شیشه‌ای نام دارد به تعبیه نمایشگر قابل انعطاف روی اجزای زیرین شیشه‌ای شاره می‌کند. اگر دستگاهی بر اساس این پتنت ساخته شود ظاهری تمام صفحه‌ای خواهد داشت و به یک قطعه شیشه‌ی خمیده شباهت خواهد داشت.

طرح به تصویر کشیده شده می‌تواند موبایل بسیار شیک و زیبایی باشد. در این پتنت گفته شده که از این طرح می‌توان برای تولید گجت‌های بسیاری استفاده نمود. البته با توجه به تصاویر منتشر شده در این پتنت، می‌توان نتیجه گرفت که چنین طرحی به احتمال قوی در طراحی نمایشگر آیفون های بعدی بکار گرفته خواهد شد.

البته این اولین باری نخواهد بود که تلفن هوشمندی با لبه‌های خمیده تولید می‌شود چرا که سامسونگ پیش‌تر در طراحی گلکسی اس 6 اج چنین طرحی را انتخاب کرده بود و پس از آن نیز چنین روشی را برای توسعه‌ی پرچمداران بعدی‌اش پیش گرفت.

البته بعید است که اپل روشی مشابه سامسونگ در پیش بگیرد اما انتخاب لبه‌های خمیده برای نمایشگر آیفون‌های پیشرفته‌ی بعدی محتملتر خواهد بود. کمپانی کوپرتیونی سعی دارد بر خلاف شرکت کره‌ای، تمامی گوشی را از شیشه تولید کند.

با اینکه در این پتنت اشاره‌ای به نام نمایشگر‌های انعطاف پذیر نشده اما ممکن است اپل قصد داشته باشد بجای تولید یک گوشی تاشو، سراغ این طرح مفهومی برود. تا کنون کمپانی کوپرتینویی از صفحه نمایش انعطاف پذیر برای پیاده سازی طراحی لبه به لبه در آیفون‌ X و XS استفاده کرد و اینبار تنها می‌خواهد لبه‌های نمایشگر را قطعی بیشتر به سمت داخل خم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی