ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخراج سفیر کانادا در چین
تکنولوژی

اخراج سفیر کانادا در چین به دنبال جانبداری از دختر موسس هواوی

دستگیر منگ ونژو دختر موسس هواوی در کانادا بازتاب و جنجال های خبری بسیاری را به دنبال داشت و حالا در تازه ترین اتفاق، جان مک کالم سفیر کانادا در چین به خاطر اظهارات جانبدارانه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۵

دستگیر منگ ونژو دختر موسس هواوی در کانادا بازتاب و جنجال های خبری بسیاری را به دنبال داشت و حالا در تازه ترین اتفاق، جان مک کالم سفیر کانادا در چین به خاطر اظهارات جانبدارانه اش از خانم منگ، به دستور جاستین ترودو نخست وزیر این کشور اخراج شده است. اخراج سفیر کانادا در چین در واقع بعد از آن صورت می گیرد که وی اظهار داشت خانم منگ دلایل محکمی برای جلوگیری از استردادش به آمریکا دارد.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم چندی پیش خانم منگ ونژو که سمت مدیر مالی هواوی را دارد و دختر موسس این شرکت چند خوشه ای در چین است به اتهام دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران در خاک کانادا دستگیر شد. گفته می شود خانم منگ در هیئت مدیره شرکتی هنگ کنگی به نام Skycom عضویت داشته و از این طریق با ایران مراودات تجاری انجام داده.

خانم منگ کمی بعد از بازداشت با پرداخت وثیقه ۷ میلیون دلاری از زندان آزاد شد و حالا در حبس خانگی است

به گفته بازرسان آمریکایی از آنجا که هواوی با بانک های آمریکا در داد و ستد است، خانم منگ تحریم های این کشور علیه ایران نقض کرده. البته حضور خانم منگ در زندان زیاد هم طول نکشید و بعد از اندک زمانی با پرداخت وثیقه ۷ میلیون دلاری آزاد شد و حالا در بازداشت خانگی به سر می برد. خانم منگ اجازه ندارد تا روشن شدن تکلیفش از کانادا خارج شود و هم اکنون در منزل شخصی خود در بریتیش کلمبیا زندگی می کند. همزمان آمریکا نیز تلاش می کند که با ارائه مستندات خود مجوز استرداد وی به خاک خود را بگیرد و در آنجا اتهامات مدنظرش را علیه وی مطرح نماید.

اخراج سفیر کانادا در چین به خاطر جانبداری از منگ ونژو
منگ ونژو دختر موسس هواوی

و اما در رابطه با اخراج سفیر کانادا در چین باید بگوییم که اوایل این هفته مک کالم در جریان یک کنفرانس خبری ضمن اشاره به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ماهیت تحریم های وضع شده علیه ایران اظهار داشت که خانم منگ استدلال و مستندات خوبی برای ارائه به قاضی دارد و میتواند با تکیه بر همین دلایل از استردادش به آمریکا جلوگیری کند. مک کالم البته در ادامه تلاش کرد که حرف های خود را پس بگیرد اما به نشریه تورنتو استار اعلام داشت که اگر آمریکا درخواست استرداد خانم منگ را پس بگیرد لطف بزرگی به کانادا میکند.

جان مک کالم اقتصاددان، استاد سابق دانشگاه و از اعضای لیبرال پارلمان کانادا از ۲۰۱۷ تاکنون سفیر این کشور در چین است

اظهارات سفیر برکنار شده کانادا حکایت از این دارند که دستگیری خانم منگ با انگیزه های سیاسی صورت گرفته و دردسرهای زیادی را برای دولت کانادا به وجود آورده. به دنبال دستگیری خانم منگ روابط سیاسی میان کانادا و چین به سردی گرایید و چین در پاسخ دو شهروند کانادایی را در خاک خود دستگیر کرد.

اخراج سفیر کانادا به دستور جاستین ترودو
جاستین ترودو نخست وزیر شیک پوش کانادا

اما مهلت مقامات آمریکایی برای ثبت درخواست استرداد خانم منگ این هفته به پایان می رسد و باید دید که این پرونده صرفا با اخراج سفیر کانادا در چین پایان می یابد یا تبعات دیگری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • min
    min | ۸ بهمن ۱۳۹۷

    باریکلا
    درس عبرتی بشه برای هرکس که دستش رو توی دست ایران بذاره

مطالب پیشنهادی