ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلیس فدرال کانادا
تکنولوژی

آمریکا رسما خواستار استرداد منگ ونژو شد

طبق گزارش وال استریت ژورنال آمریکا رسما خواستار استرداد مدیر مالی هواوی (منگ ونژو) از کانادا شد. ظاهرا کانادا مدعی شده که درخواست استرداد مدیر مالی هواوی را روز سه شنبه همین هفته (در تاریخ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۸

طبق گزارش وال استریت ژورنال آمریکا رسما خواستار استرداد مدیر مالی هواوی (منگ ونژو) از کانادا شد.

ظاهرا کانادا مدعی شده که درخواست استرداد مدیر مالی هواوی را روز سه شنبه همین هفته (در تاریخ ۹ام بهمن ماه) دریافت کرده و این تاریخ یک روز قبل از اتمام مهلت تعیین شده (یعنی ۱۰ بهمن ماه) برای آمریکا بوده. منگ در جریان اقامتمش در ونکوور کانادا در تاریخ ۱۰ آذرماه و به ظن دست داشتن در نقض تحریم ها علیه ایران دستگیر شد.

روز دوشنبه همین هفته نیز آمریکا اتهامات خود علیه منگ و هواوی را مطرح کرد و آنها را به دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران و سرقت اسرار تجاری تی موبایل متهم نمود. مارک وارنر هواوی را «تهدید ملی علیه امنیت» خواند و اعلام نمود که این کمپانی برای دولت چین جاسوسی می کند.

در پاسخ به درخواست استرداد مدیر مالی هواوی، این شرکت هرگونه اتهام نقض تحریم را رد کرده و چین نیز این اقدام را نوعی مهندسی سیاسی از سوی دولت آمریکا خوانده است. وال استریت ژورنال در گزارش خود خاطر نشان کرده که مقامات کانادا تا تاریخ دهم اسفندماه فرصت دارند که به این درخواست رسیدگی کنند.

درخواست استرداد منگ ونژو

درخواست استرداد مدیر مالی هواوی تنش های زیادی را در سیاست خارجی کانادا ایجاد کرده است. اخراج سفید کانادا در چین به خاطر جانبداری اش از منگ ونژو را میتوان یکی از پیامدهای این امر دانست.

دستگیری منگ ونژو همچنین رفتار تلافی جویانه چین را به دنبال داشت و این کشور بلافاصله دو شهروند کانادایی را دستگیر و فرد دیگری را هم به مجازات مرگ محکوم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

    همش سر اینه که فروش آیفون اومده پایین???

مطالب پیشنهادی