ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

تحلیلگران 2018 را بدترین سال فروش گوشی های هوشمند می دانند

سال میلادی گذشته با کاهش میزان فروش گوشی‌های هوشمند همراه بود. در گزارشات منتشر شده از فروش تلفن‌های هوشمند در سال گذشته که توسط IDC و کانترپوینت -که هر دو از موسسات تحقیقات و تحلیل ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

سال میلادی گذشته با کاهش میزان فروش گوشی‌های هوشمند همراه بود. در گزارشات منتشر شده از فروش تلفن‌های هوشمند در سال گذشته که توسط IDC و کانترپوینت -که هر دو از موسسات تحقیقات و تحلیل بازار هستند- منتشر شد، کاهش ۴ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند نسبت به سال ۲۰۱۷ قابل مشاهده است. تا حدی که IDC سال ۲۰۱۸ را «بدترین سال فروش گوشی های هوشمند» نام گذاری کرده است.

کانترپوینت و IDC راه‌های متفاوتی برای محاسبه‌ی میزان فروش دارند اما کم و بیش اعداد منتشر شده از هر دو گروه یکسان است. در این گزارش مشخص است که سامسونگ و اپل از لحاظ تعداد واحد‌های فروخته شده به صورت سالانه با کاهش رو به رو شدند در حالی که فروش رقبای چینی با افزایش همراه بوده است.

هواوی بیشترین میزان فروش را داشته و حدودا یک سوم بیشتر از سال ۲۰۱۷ موفق به فروش تلفن‌های هوشمند خود شده است. فروش این تولید کننده از مرز ۲۰۰ میلیون واحد عبور کرد و تنها با ۱ الی ۲ میلیون واحد فروش کمتر از اپل در رده‌ی سوم قرار گرفته است.

رتبه‌ی اول از آن سامسونگ است که موفق نشد فروش خود را از مرز ۳۰۰ میلیون واحد عبور دهد که منجر به از دست دادن ۱ درصد از سهم بازار این شرکت شد. IDC بر این عقیده است که ورود گوشی‌های 5G می‌تواند سهم شرکت‌ها از بازار را با تغییرات زیادی رو به رو کند اما در نهایت این خود تولید کنندگان هستند که با فعالیت خود می‌توانند جایگاه حقیقی‌شان را در این رده بندی مشخص نمایند.

از سویی دیگر کانترپوینت افزایش فروش شرکت‌های چینی را نشان داده است. چهار شرکت قدرتمند چینی که آن‌ها را HOVX (هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی) می‌نامند با افزایش فروش خارجی قابل توجهی رو به رو شدند. سهم این شرکت‌ها در حالی که در سال ۲۰۱۷ تنها ۲۵ درصد بود تا پایان سال میلادی گذشته به ۴۶ درصد رسید.

IDC همچنین توضیح داد که علی رغم همه‌ی چالش‌هایی که بازار گوشی‌های هوشمند با آن رو به رو است، مهمترین نقطه‌ی کانونی مربوط به بازار چین است که نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۰ درصدی رو به رو شد. موضوعی که نشان می‌دهد HOVX تمرکز خود را روی فروش برون مرزی قرار داده‌اند.

IDC
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی