ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر حلال
نرم افزار و اپلیکیشن

اولین مرورگر شرعی دنیا توسط یک استارتاپ مالزیایی منتشر شد

اینترنت بدون سایت‌های غیراخلاقی چگونه خواهد بود؟ این پرسشی است که در مرورگر اسلامی "SalamWeb" به پاسخ آن می‌رسید. سلام وب که خود را اولین موتور جستجوی «شرعی» دنیا معرفی کرده، مرورگری است که وبسایت‌های ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

اینترنت بدون سایت‌های غیراخلاقی چگونه خواهد بود؟ این پرسشی است که در مرورگر اسلامی "SalamWeb" به پاسخ آن می‌رسید. سلام وب که خود را اولین موتور جستجوی «شرعی» دنیا معرفی کرده، مرورگری است که وبسایت‌های حاوی محتوای غیراخلاقی، از جمله شرط‌بندی و تن‌فروشی را فیلتر می‌کند.

این مرورگر که توسط یک استارتاپ مالزیایی طراحی شده، اخیرا برای موبایل و دسکتاپ رونمایی شده و قرار است محتوایی را به نمایش کاربران مسلمان بگذارد که شرع آن‌ها را تأیید کرده است. از جمله قابلیت‌های این مرورگر می‌توان به گردآورنده اخبار مبتنی بر شرع، انجمن‌های گفتگو، انواع ویجت و یک قبله‌نما برای نمازگزاران اشاره کرد. سلام وب حتی می‌تواند برایتان از احادیث نقل کرده و اوقات شرعی را هم به اطلاع‌تان برساند.

همچنین با وجود یک انجین کمک مالی، می‌توانید به مؤسسات خیریه مسلمانان هم کمک‌های نقدی اهدا کنید. اما قابلیت اصلی این مرورگر، نشان‌گذاری محتوای درون وب به سه دسته مناسب، خنثی و نامناسب است که طبق قوانین اسلامی و شرع انجام می‌گیرد. بنابراین محتواهای مربوط به پورنوگرافی، شرط‌بندی و محصولاتی مثل مشروبات الکلی در آن فیلتر خواهند شد.

مرورگر حلال

جالب است بدانید که این مرورگر بر مبنای انجین کرومیوم گوگل طراحی شده و از سوی «هیئت نظارت شرعی امانی» نیز مورد تقدیر قرار گرفته است. با این حساب، سلام وب را باید اولین مرورگر شرعی دنیا بدانیم. به گفته «حسنی زرینا محمد خان»، مدیر اجرایی استارتاپ سلام وب، هدف اصلی آن‌ها دستیابی به 10 درصد از جمعیت 1.8 میلیارد نفری مسلمانان در سراسر دنیاست تا اینترنت را به جای بهتری تبدیل کنند:

ما می‌دانیم که اینترنت از خوب و بد تشکیل شده. سلام وب ابزاری در اختیارتان می‌گذارد که بتوانید پنجره‌ای رو به قسمت خوب اینترنت باز کنید.

مدیر اجرایی استارتاپ در ادامه صحبت‌هایش با خبرگزاری‌ها، به این نکته اشاره کرده که آن‌ها در طراحی این مرورگر ارزش‌ها و استانداردهای بین‌المللی را در نظر گرفته‌اند، بنابراین غیر مسلمانان هم می‌توانند از آن استفاده کنند.  وی عقیده دارد که شبکه‌های اجتماعی گوگل و فیسبوک در مبارزه با محتوای آسیب‌رسان، مدت‌هاست که شکست خورده‌اند و توییتر نیز به محیط مسمومی برای زنان تبدیل شده است.

محمد خان عقیده دارد که اینترنت می‌تواند فضای خطرناک و آسیب‌رسانی باشد، بنابراین همه به یک گزینه جایگزین احتیاج خواهند داشت و سلام وب می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد. برای دانلود مرورگر سلام وب می‌توانید به وبسایت این محصول مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

    برا مذهبی ها و بیمارهای جنسی که به هرچیزی چشم دارن خوبه فقط

  • MarShaL
    MarShaL | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

    خیلی خوبه که چنین چیزی رو ساختن البته هر باید به هر کس حق انتخاب بدن که از هر چی دوست دارن استفاده کنن.
    من خودم به شخصه از کروم استفاده می‌کنم و خیلی باهاش راحتم

  • enrix
    enrix | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

    ولی یه چیز جالب اینجاس با اینکه خودشونم میدونن ولی باز ..... رو خر فرض کردن! اولا که این صرفا مرورگره! نه موتور جستجو ، بعدشم با همین مرورگر هم میشه به سایتهای... هم دسترسی داشت! روش داره منتهی . اینکه چرا مخاطب رو خر فرض کرده دیگه برمیگرده به خودش.......

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی